سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با متخلفین جار سوزی برخورد می شود

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: جارسوزی نه تنها مفید نیست بلکه باعث ازبین رفتن میکروارگانیسم های خاک و مواد مغذی و کاهش فرسایش خاک و آلودگی زیست محیطی می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: باتوجه به اینکه در بعضی از روستاها برداشت گندم وجو رو به اتمام است بعضی از زارعان جهت آماده سازی کشت دوم پائیزه اقدام به جارسوزی می کنند.

نورمحمدی گفت: مبادرت به جارسوزی نه تنها مفید نبوده بلکه باعث ازبین رفتن میکروارگانیسم های خاک و مواد مغذی و کاهش فرسایش خاک و آلودگی زیست محیطی وازبین رفتن اکوسیستم محیط می گردد و از کشاورزان تقاضا کرد از سوزندان بقایایی محصولات کشا ورزی به طور جد خودداری کنند.

او  اضافه کرد:متاسفانه علی رغم روش های اطلاع رسانی مثل ابزارهای ارتباطی و صدور اطلاعیه ترویجی و دیدار چهره به چهره با کشاورزان توسط کارشناسان مراکز تابعه شهرستان بازهم متاسفانه شاهد سهل انگاری از سوی برخی از کشاورزان سطح شهرستان هستیم.

او ضمن توصیه های مجدد به کشاورزان در خصوص عدم سوزاندن پس چرا مزارع گفت؛براساس قوانین و مقررات محیط زیست سوزاندن کاه و کلش جرم محسوب می گردد و این مدیریت هیچگونه مسامحه با متخلفین نمی کند و ضمن معرفی آنان به مراجع قضایی از دادن خدمات و عقدقرارداد‌ جهت کشت دوم پائیزه (ذرت) معذور است.

انتهای  پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.