سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شاه منصوری: وزیر ورزش با کمال تمایل از حق رای گذشت/ کاپیتان‌های سابق تیم ملی در مجمع فوتبال حق رای خواهند داشت

وکیل فدراسیون فوتبال در پرونده مارک ویلموتس و کارشناس حقوقی فوتبال درباره اصلاحات اساسنامه صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا شاه منصوری، وکیل فدراسیون فوتبال در پرونده مارک ویلموتس و کارشناس حقوقی فوتبال درباره اصلاحات اساسنامه فدراسیون فوتبال بیان کرد: اساسنامه چراغ راه و روابط فدراسیون فوتبال است و بنابراین باید مقید قوانین فیفا باشد و از آن پیروی شود. طی چند مکاتبه‌ای که فدراسیون فوتبال با فیفا داشت، در واقع مواردی که مورد اهمیت فدراسیون جهانی فوتبال بود، شناسایی شدند و در اساسنامه‌ای که برای فیفا ارسال می‌شود، گنجانده خواهد شد.  

او در خصوص حق رای وزیر ورزش و جوانان افزود: آنچه که مورد نظر فیفا برای فدراسیون فوتبال ایران و دیگر فدراسیون‌ها است، این است که دولت‌ها در ورزش دخالتی نداشته باشند و این موضوع بار‌ها تاکید شده است. همچنین وزارت ورزش و جوانان نیز با کمال تمایل از حق رای گذشت و این موضوع به فدراسیون جهانی ارسال شد. اگر این اتفاق رخ نمی‌داد، اتفاقات و عواقب بدی رخ می‌داد که به دردسر آن نمی‌ارزید.

شاه منصوری در مورد حق رای کاپیتان های تیم ملی در مجمع عمومی ادامه داد: در گذشته شیوه رای دادن در اساسنامه مشخص بود. هنوز این موضوع قطعی نشده است، اما فکر می‌کنم کاپیتان‌های سابق تیم ملی نیز در مجمع فدراسیون فوتبال حق رای خواهند داشت. ارسال اساسنامه برای فیفا بابت تصویب نیست و برای تایید است. در این شرایط اگر محتویات این اساسنامه به تایید فیفا رسید، چیدمان رای که چگونه باشد و چه افرادی می‌توانند حضور داشته باشند، در مجمع می‌تواند مشخص شود.  

وکیل فدراسیون فوتبال در پرونده مارک ویلموتس در پایان گفت: درحال حاضر باید موارد پرچالش که مورد نظر فدراسیون جهانی بود را حل کنیم و سپس در مورد حق رای و ... صحبت کنیم. درباره تغییر ۱۰ به ۶ امضا برای تغییر در اساسنامه باید بگویم که اگر این اتفاق رخ دهد، خوب است به دلیل اینکه انعطاف پذیری اساسنامه را بیشتر می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.