سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرونا طرح های دریای خزر را وسیعتر کرد

مساحت طرح های دریا با توجه به شیوع کرونا امسال گسترده تر شده است.

علی رجبی وندچالی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا و برای جلوگیری از تجمع گردشگران در ساحل و داخل دریا، منطقه اجرای طرح های دریا امسال وسیعتر شده است.

او افزود: بر اساس پروتکل های اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا فاصله ۴ متر و نیم برای نصب تجهیزات و حضور گردشگران در سواحل دریا در نظر گرفته شده است.

رجبی به فرصت یک هفته ای برای آغاز طرح دریا نیز اشاره کرد و ادامه داد: دستور بازگشاییطرح‌های دریا ، ۷ خرداد ماه امسال به استانداری اعلام و مقرر شد تا یک هفته تمام امکانات گردشگری و خدماتی در سواحل استان مستقر شوند.

او با قدردانی از استاندار مازندران و همراهی با اجرای این طرح ، گفت: با دستور استاندار مازندران و با توجه به پیش بینی حضور مسافران از اول خرداد ماه و پیش از شروع طرح ها ،۵۰۰ ناجی غریق در سواحل استان مستقر شده بودند.

بیشتر بخوانید: دریای خزر از ۱۵ خرداد به روی گردشگران باز است + فیلم

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران یکی از مخاطرات دریا در سال گذشته را مصدوم شدن ۲۰۰ نفر بر اثر تصادم های دریایی اعلام کرد و گفت: برای اجرای مناسب طرح های دریا ، امسال همه صاحبان جت اسکی و چهارچرخه ها که در ساحل فعالیت می کنند گواهینامه دریافت کردند.

رجبی از همراهی نیروی انتظامی در اجرای طرح دریا نیز قدردانی کرد و گفت: در برخی مناطق ، فرماندهان انتظامی شهرستان ها در سواحل مستقر شدند و از نزدیک بر روند اجرای طرح های دریا نظارت می کنند.

او افزود: در حال حاضر و با آغاز رسمی طرح‌های دریا، علاوه بر ۹۰۵ ناجی غریق و امدادگران جمعیت هلال احمر، گروه‌های بهداشتی از دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در سواحل مستقر هستند.

انتقاد از رفتار برخی گردشگران در ساحل

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران گفت: در سه روز گذشته به همراه گروههای سیار استانداری از سواحل شرق تا غرب مازندران بازدید میدانی به عمل آمد و مشخص شد پروتکل های بهداشتی در بیشتر طرح های دریا رعایت شده است.

او افزود: پروتکل های بهداشتی را وزارت بهداشت اعلام و مجریان طرح دریا اجرا می کنند اما مردم باید این پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.

رجبی گفت: در جریان بازدید از طرح های دریا در برخی مناطق ، متاسفانه برخی مسافران با پهن کردن زیلو در کنار هم ، به صورت دسته جمعی در حال کشیدن قلیان بودند که با وجود تذکرات مکرر، به این رفتار دور از پروتکل های بهداشتی ادامه می دادند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران گفت: در برخی از مناطق نیز اعلام شد تعداد مسافران به صورت محدود پذیرش می شود اما برخی مسافران با توهین و درگیری با مجریان طرح خود را به ساحل می رسانند.

او با بیان اینکه برخی مجریان طرح دریا برای راه اندازی طرح و ایجاد امکانات رفاهی و گردشگری صدها میلیون تومان هزینه کردند ، گفت: اگر با رعایت نکردن موازین بهداشتی توسط برخی مسافران و شیوع دوباره کرونا ستاد مقابله با کرونا دستور قطع فعالیت طرح های دریا را بدهد چه کسی ضرر و زیان مجریان طرح دریا را جبران خواهد کرد.

انتهای پیام/ ک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.