سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرا رسیدن زمان تشکیل جبهه مقاومت اقتصادی با محوریت ایران

امام جمعه ریگان گفت: اکنون، زمان تشکیل جبهه مقاومت اقتصادی با محوریت ایران اسلامی فرا رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی، امام جمعه ریگان در خطبه‌های این هفته نماز وحدت آفرین جمعه ریگان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در ۱۴ تیر، گفت: معظم له امام (ره) را امام تحول نامیدند. ایشان تحول خواهی امام (ره) را از دوران جوانی تا دوران مبارزات و قبل از مبارزات تا پایان عمرشان عنوان کردند.

او  افزود: ملت ایران خود را در برابر قدرت‌های خارجی و مسئولان رژیم پهلوی حقیر می‌پنداشتند؛ اما امام خمینی (ره) در این نگاه تحول ایجاد کرد و ملت ایران را به ملتی با روحیه ای سرشار از اعتماد به نفس بالا،  موثر در سرنوشت کشور و دارای عزتی ملی تبدیل کرد. 

حجت الاسلام رنجبر ماهانی بیان کرد: معظم له فرمودند: امام خمینی( ره) ملت ایران را از خمودگی و تسلیم به ملتی مطالبه گر و حاضر در میدان متحول ساخت که نمونه آن سال ۴۱ و پس از آن ۱۵ خرداد ۴۲ تا مبارزات منتهی به پیروزی انقلاب و سال‌های بعد از آن مشاهده می شود. 

 او  با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) که فرمودند: شعار ملت آمریکا که نمی‌توانیم نفس بکشیم حرف دل همه ملت‌های تحت ظلم است، تصریح کرد: دولت آمریکا که مدعی آزادی بیان است در ۲۵ شهریور در ۱۶ ایالت آمریکا حکومت نظامی اعلام کرده است.

امام جمعه ریگان گفت: درگیری میان معترضان و پلیس آن قدر زیاد است که ۱۳هزار نظامی اوضاع نابسامان را در دست گرفته اند تا اعتراضات را کنترل کنند.

 او افزود: رییس جمهور آمریکا در یک پیام توئیتری اعلام کرد: شرورترین سلاح‌ها به معترضانی است که به حصار کاخ سفید نزدیک می‌شوند. 

حجت الاسلام رنجبر ماهانی بیان کرد: دولت آمریکا نه تنها به آن سیاهپوست آمریکایی و رسانه‌ها و مطبوعات اجازه نفس کشیدن نمی‌دهد که حملات زیادی به خبرنگاران و دستگیری آن‌ها را نیز داشته است.

او با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که فرمودند کشور نیازمند تحول است، به مطالبه عمومی رهبری از مردم و مسئولان در موضوع اقتصاد اشاره کرد و گفت: در مسائل اقتصادی نیاز به تحول داریم. قطع وابستگی اقتصاد از نفت، تحول اقتصادی است.

امام جمعه ریگان به تحول در مسائل آموزشی نیز پرداخت و فایده محور بودن، عمقی بودن و کاربردی بودن دروس در مراکز آموزشی را از جمله تحولات آموزشی عنوان کرد.

 او گفت: در رشد جمعیت کشور نیازبه تحول داریم و جلوگیری از پیر شدن کشور و فرزند آوری یک تحول است. 

 حجت الاسلام رنجبرماهانی با اشاره به اینکه در مسائل اجتماعی نیاز به تحول داریم، تصریح کرد: تامین عدالت و همه را با نگاه  و عینک ضابطه دیدن نه رابطه، شایسته سالاری نه رابطه سالاری از  تحولات اجتماعی است که مسئولان  باید در عزل و نصب‌ها مد نظر قرار دهند.

او با بیان اینکه با ورود ۵ نفتکش به سواحل ونزوئلا مسیر تخریب، تحریف و شایعه در داخل و خارج از کشور فعال شد، بیان کرد: در خارج از کشور فضا‌های تهدیدات توخالی تا توئیت‌ها و مصاحبه‌های ترامپ و کاخ سفید حکایت از ترس آن ها دارد. 

 خطیب نماز جمعه ریگان اظهار کرد: در داخل کشور شایعاتی مبنی بر پیاده نظام رسانه‌ای آمریکا و شایعه رایگان بودن سوخت بنزین ، نفت و گاز را به ونزوئلا مطرح کردند.  

او به شایعه‌ای دیگر مبنی بر موافقت آمریکا و ایران در  پشت صحنه مذاکره، اشاره کرد و  افزود: حمله نکردن آمریکایی ها به نفت کش ها، احترام به قوانین بین المللی است که این به طنز بیشتر شباهت دارد از دیگر شایعاتی بود که مطرح  کردند. 

 حجت الاسلام رنجبر ماهانی بیان داشت:دنیا بی اعتباری تهدیدات نظامی آمریکا را مشاهده می‌کند و می بیند پس از ترور سردار سلیمانی ترامپی که ایران را به آسیب ۵۲ نقطه تهدید می‌کرد، قادر نیست جلوی نفتکش‌های غول پیکر بیخ گوشش را بگیرد.

 او با بیان اینکه ایران تحریم شکن و خط شکن، همه جا رکوردار اولین‌ها بوده است، تصریح کرد: ایران اولین انقلاب مردمی و مستقل دنیا، اولین مردم سالاری دینی جهان، اولین حکومت ماندگار و مستقل بدون وابستگی به قدرت‌ ها،  اولین کشور شکننده تحریم‌ها در ۴۰ساله و اولین قدرت منطقه‌ای در غرب آسیا بوده است.

امام جمعه ریگان با اشاره به اینکه ایران اولین کشور ساقط کننده پهباد آمریکایی، زننده پایگا‌های نظامی و موشکی آمریکا و اولین کشور دارنده هوا و فضا در شرایط تحریم  است،  بیان داشت: اولین کشوری که شاخ  آمریکا را در منطقه کارائیب و آمریکای جنوبی شکست، ایران بود.   

او تصریح کرد:در دهه‌های گذشته جمهوری اسلامی، محور مقاومت سیاسی و نظامی را شکل داده و با هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد آن را به نقطه اوج خود رسانید. 

 حجت الاسلام رنجبر ماهانی افزود: اکنون زمان تشکیل جبهه مقاومت اقتصادی با محوریت ایران اسلامی فرار رسیده است و اگر در این مقاومت اقتصادی، آمریکا بخواهد مزاحمتی برای نفتکش‌های ما ایجاد کند، بیشتر از گذشته به آبروی ریخته شده او لطمه خواهیم زد. 

او با اشاره به مطالبه عمومی مردم شهرستان ریگان در جذب نیرو‌های خدماتی بیمارستان ریگان خطاب به مسئولان ذیربط اشاره و ابراز کرد: اگر می‌خواهید عدالت اجتماعی به طور یکسان رعایت شود و حق به حقدار برسد نیرو‌هایی که در حال حاضر عذرشان را خواسته اید و نیرو‌هایی که متاسفانه هنوز مشغول هستند، همه باید بدون استثنا در آزمون ورودی با شرایط و مقررات و ضوابط جذب شوند. 

  انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.