سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رایزنی پاکستان با کانادا و هلند درباره موضوع کشمیر

وزیر امور خارجه پاکستان در تماس تلفنی با همتایان کانادایی و هلندی خود درباره مسئله کشمیر گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در تماس تلفنی با همتایان کانادایی و هلندی خود درباره مسئله کشمیر گفتگو کرد.

بر این اساس، وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: شاه محمود قریشی در تماس با وزرای خارجه کانادا و هلند به صورت مجزا با اشاره به وضعیت بغرنج حقوق بشر در کشمیر تحت کنترل هند گفت: ۸ میلیون انسان بی گناه تحت بدترین نوع ظلم و ستم و رویکرد غیر قانونی نیرو‌های هندی هستند.

قریشی تاکید کرد: پاکستان تلاش‌های هند برای تغییر ترکیب جمعیتی منطقه کشمیر از طریق نقض آشکار قوانین بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل به عنوان اصلاح قوانین داخلی را محکوم می‌کند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این تماس‌های تلفنی بر لزوم دست به کار شدن جامعه جهانی برای توقف اقدامات دهلی نو علیه مسلمانان تاکید و اعلام کرد: موضع گیری در مقابل پیشبرد اهداف فاشیستی هند برای امنیت منطقه اجتناب ناپذیر است.

وی در گفتگو با "استف بلاک" وزیر خارجه هلند هم بر لزوم اتخاذ یک اقدام جامع، یکپارچه و مشترک در سطح جهانی برای احیای اقتصادی کشور‌های در حال توسعه با توجه به شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا تاکید کرد.

وزیر خارجه پاکستان همچنین دیگر تحولات منطقه‌ای از جمله روند صلح افغانستان را با وزرای خارجه کانادا و هلند مورد بررسی قرار داد و تاکید کرد: اسلام آباد همچنان به ایفای نقش برای رسیدن به صلح پایدار و ثبات در افغانستان متعهد است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
امین
۱۵:۵۷ ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
مادامی که هند و مودی حمایت آمریکا رو دارن مشکل کشمیر حل نخواهد شد.
_یا باید مودی آدم شه یا آمریکا که هردو بعیده .
پس باید یکیشون نابود شه