معترضان خشمگین کشمیری در اعتراض به کشته شدن یک جوان به ضرب گلوله نیرو‌های نظامی هند تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، معترضان خشمگین کشمیری در اعتراض به کشته شدن یک جوان به ضرب گلوله نیرو‌های نظامی هند تظاهرات کردند.

بر این اساس، مقامات دولتی هند اعلام کردند: در پی کشته شدن جوانی در ایست بازرسی به دلیل تیراندازی نیرو‌های نظامی، صد‌ها نفر از تظاهرکنندگان خشمگین با نیرو‌های نظامی دولتی در منطقه کشمیر تحت حمایت هند درگیر شدند.

این حادثه در منطقه مسلمان نشین هیمالیا پس از آن روی داد که دهلی نو ضمن لغو وضعیت نیمه خودمختاری جهت کنترل بی ثباتی و آشوب‌های احتمالی در اینگونه مناطق مقررات منع آمد و شد اعمال کرد. مهراج الدین پیر شاه ۲۵ ساله هنگام رانندگی در نزدیکی ایست بازرسی در مناطق اطراف سرینگر به ضرب گلوله‌های نظامیان هند کشته شد.

مقامات پلیس مدعی شدند پیش از تیراندازی نظامیان به خودروی این جوان، وی به اخطار‌های پلیس در دو ایست بازرسی " وضعیت مشکوک" بی توجهی کرده است. به رغم آنکه گفته می‌شود پیرشاه در مسیر انتقال به بیمارستان بر اثر شدت جراحات جان باخته است پدرش ضمن رد کردن ادعا‌های پلیس گفت فرزندش بر اثر شلیک گلوله نیرو‌های نظامی در دم کشته شده است.

براساس اظهارات شاهدان عینی، این مرد جوان در حالی که از خودروی خود در ایست بازرسی برای پاسخ به سوالات ماموران نظامی پیاده شده بود و می‌خواست دوباره به خودروی خود باز گردد مورد اصابت گلوله‌های نظامیان قرار گرفت.

اگرچه پیشتر نیز شهروندان کشمیردر ایست‌های بازرسی مورد هدف گلوله‌های نظامیان قرار گرفته اند، اما این حادثه اولین مورد در ماه‌های اخیر به شمار می‌رود. این حادثه در حالی روی می‌دهد که هند با اجرای محدودیت‌های اجتماعی به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور روبروست و هزاران نفر از نیرو‌های نظامی و پلیس این کشور در ایست‌های بازرسی منطقه بی ثبات کشمیر برای کاهش تردد‌های عمومی مستقر هستند.

در پی انتشار خبر کشته شدن شاه، صد‌ها نفر از ساکنان کشمیر هند با سردادن شعار‌های ضد دهلی نو و همچنین حمایت از آزادی به خیابان‌ها ریختند. تظاهرکنندگانی که ماسک بر چهره داشتند با پرتاب سنگ و نیرو‌های نظامی دولتی با شلیک گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی با یکدیگر درگیر شدند. همچنین خدمات اینترنتی تلفن به منظور کاهش و جلوگیری از تشدید خشونت‌ها قطع شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار