سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتشار متن طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده/ تاکید بر تامین خدمات بیمه‌ای برای زنان باردار

متن طرح جامع «جمعیت و تعالی خانواده» که چندی پیش در مجلس یازدهم اعلام وصل شده بود، منتشر شد.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده چندی پیش به عنوان نخستین طرح در مجلس یازدهم شورای اسلامی اعلام وصول شد.

در صورت تصویب نهایی این طرح، وزارت بهداشت و سازمان صدا و سیما موظف می‌شوند با همکاری سایر مراکز ذی‌ربط به‌منظور حفظ سلامت مادر و کودک و افزایش بارداری و فرزندآوری سالم، نسبت به فرهنگ‌سازی و آموزش مناسب در ارتباط با اصول باروری سالم، سلامت بارداری، زایمان طبیعی و ایمن و پرهیز از سزارین غیرضروری، پیشگیری از ناباروری، اختلالات ژنتیکی، بیماری‌های متابولیک و نظایر آن اقدام کنند.

همچنین وزارت بهداشت موظف می‌شود برای افزایش زایمان‌های طبیعی و تسهیل آن و پرهیز از سزارین‌های غیرضروری، اقدامات لازم از جمله خدمات بیمه‌ای ارائه دهد.

بر ابن اساس، وزارت بهداشت موظف خواهد بود در اجرای تحقق اصل بیست‌و‌نهم (۲۹) قانون اساسی، اقدامات لازم را جهت ترویج و افزایش پوشش مراقبت ویژه از بارداری‌های پرخطر با رویکرد ارتقای نرخ باروری کل به مرحله اجراء درآورد.

برای مشاهده متن کامل این طرح اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
مادران شاغل
۱۱:۵۱ ۰۶ تير ۱۳۹۹
این طرح رو شما در ۱۴ خرداد ۹۹ منتشر کردین که طرح خوبی بود و ۴۴ ماده داره . مممنون . ولی بعد از انتشار این طرح در تیرماه ۹۹ بعصی از سایتها طرح دیگه ای رو منتشر کردن که ۳۵ ماده داره و بعضی از مفاد حذف شده . کاش مجلس محترم طرح رو هی کوچک و کوچکتر نکنه. طرح جدیدشون تکرار مکرراته و راه به جایی نمیبره . مشوقهای فرزنداوری برای زنان شاعل رو حذف کردن و هیچ امتیازی براشون در نظر نگرفتن.حذف کردن ماده ۲۳ نقطه عطفی بود که می تونست خیلی کارساز باشه ولی حذف شده در صورتی که بار مالی هم نداشته.