سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشایی خانه های قرآنی

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: مؤسسات و خانه های قرآنی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حجت الاسلام رهبر محمدی رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن که به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده بودند طی روزهای گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شدند.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۶۹ مؤسسه قرآنی و ۳۰۰ خانه قرآنی در سطح استان فعال است گفت: در گذشته براساس تفاهم نامه‌ای که میان سازمان تبلیغات اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای صدور مجوز تأسیس مؤسسات قرآنی وجود داشت اعطای مجوز تنها از سوی دبیرخانه قرآن سازمان تبلیغات اسلامی صادر می‌شد اما ظرف چند ماه گذشته هر ارگانی به صورت جداگانه نسبت به صدور مجوز مؤسسات قرآنی اقدام می‌کند البته در این تفاهم‌نامه مقرر شده که موسساتی که زیر نظر سازمان تبلیغات فعالیت می‌کنند برای مجوز به اداره ارشاد اسلامی مراجعه نکنند.

این مسئول گفت: هر ساله آزمون تخصصی اعطای مدرک به حفاظ قرآن در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شد که امسال به خاطر شیوع کرونا این آزمون به تیرماه موکول شد.

حجت الاسلام محمدی گفت: طی چند سال اخیر یکصد نفر حافظ کل قرآن کریم در استان کرمانشاه داشته‌ایم و در سال گذشته نیز بر اساس نتایج آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم ۳۰ نفر در حفظ ۱۰ جز، ۲۵ نفر در حفظ ۲۰ و ۱۸ نفر حافظ کل به مجموع حفاظ استان افزوده شدند.
انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.