سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتمال لغو ممنوعیت سفر از کشور‌های اروپایی به آلمان

گفته می‌شود دولت آلمان قصد دارد در آینده نزدیک ممنوعیت سفر گردشگران از ۳۱ کشور اروپایی را که به دنبال شیوع ویروس کرونا اعمال شده بود، لغو کند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دولت آلمان قصد دارد درصورتی که شیوع ویروس کرونا در این کشور کاهش یابد و وضع مناسب باشد، ممنوعیت سفر گردشگران از ۳۱ کشور اروپایی را در آینده نزدیک لغو کند.

روزنامه فوکوس با اعلام این خبر نوشت در صورتی که اوضاع شیوع کرونا در آلمان رو به بهبود باشد از ۱۵ ژوئن (خرداد) ممنوعیت سفر‌های گردشگران به آلمان لغو خواهد شد. به نوشته این روزنامه، در مورد گردشگری اروپایی که احتمالا روز چهارشنبه کابینه دولت آلمان بر سر آن به توافق می‌رسد سفر به ۲۶ کشور عضو اتحادیه اروپا و همچنین انگلیس به همراه چهار کشور غیراتحادیه اروپا در منطقه شینگن -- ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس – آزاد خواهد شد.

در ۱۹ مارس، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، گفت امیدوار است تمامی هشدار‌ها درباره همه سفر‌های توریستی به این کشور و همچنین از خارج از آلمان که تا ۱۵ ژوئن پابرجاست، به زودی برطرف شود.

بر اساس آمار رسمی اعلام شده، تاکنون در آلمان بیش از ۱۸۰ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از هشت هزار و ۴۲۸ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در روز‌های پایانی اسفند سال گذشته، مقامات آلمانی اعلام کردند این کشور مرز‌های خود را با سایر کشور‌های اروپایی می‌بندد. در این خصوص «آندریاس شوئر»، وزیر حمل و نقل آلمان ۲۹ اسفند اعلام کرد برلین برای مقابله با ویروس کرونا در حال بستن مرز‌های خود به روی کشور‌های اروپایی است. شوئر گفت: «امروز ما در حال اتخاذ یک تصمیم دیگر برای محافظت از مردم خود هستیم. ما در حال گسترش محدودیت‌ها بر افرادی هستیم که از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا به آلمان سفر می‌کنند.»

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی وزارت حمل و نقل آلمان، این محدودیت تمامی سفر‌های هوایی، دریایی و زمینی را شامل می‌شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.