اکبری یادآور شد: در طرح واکنش سریع به محض آنکه خرابی و یا دست انداز در جادهها دیده شود مسافران میتوانند از طریق شماره ۱۴۱ اطلاع دهند تا با اعزام سریع همکاران سطح کیفیت راههای کشور افزایش یابد.
او به استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل جادهای اشاره کرد و گفت: امسال در قانون بودجه سعی کرده ایم تبصره جدیدی لحاظ کنیم تا امکان نگهداری و ساخت راههای جدید با استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی فراهم شود.
او با اشاره به اینکه در قانون تبصره ۱۹ را ایجاد کردهایم، افزود: در بخشی از آزادراهها هزینهها توسط بخش خصوصی تامین میشود و بخش دیگری از آزادراهها که توسط دولت نگهداری میشود در آینده نزدیک به بخش خصوصی واگذار خواهد شد تا هزینههای نگهداری آن بر دوش دولت نباشد.
معاون راهداری سازمان راهداری با اشاره به اینکه امسال ۱۶ هزار کیلومتر راههای کشور به بهره برداری میرسد، گفت: کل اعتبارات در نظر گرفته برای بهره برداری از این ۱۶ هزار کیلومتر سه برابر اعتباری است که در اختیار ما قرار دارد بنابراین بخشی افتتاح راههای کشور سال آینده موکول خواهد شد و تمرکز ما بر انجام روکش آسفالت ۲۰۰۰ کیلومتر از راههایی است که دارای خرابی سنگین است.
او ادامه داد: هزینه اعتباری که برای این ۱۶ هزار کیلومتر در نظر گرفته شده یک هزار میلیارد تومان است، اما برنامه ریزی که برای اعتبارات این ۱۶ هزار کیلومتر در نظر گرفته شده هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است که سعی خواهیم کرد از منابع اعتباری سایر بخشها استفاده کنیم.
اکبری با بیان اینکه حدود ۹۰ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور داریم که حدود ۳۴ هزار کیلومتر از این مسیر راه شریانی شناخته شده که برخی از آنها دو بانده و برخی به صورت تک باند عمل می کنند.
او ادامه داد: ۵۲ هزار کیلومتر طول راه های شریانی کشور است که از طریق سامانه پی اس وضعیت روکش آسفالت شناسایی می شود و طبق اعلام این سامانه سه مرتبه تاکنون آسفالت انجام شده که آخرین عملیات هم برای پاییز و زمستان سال ۹۷ است.
معاون سازمان راهداری با بیان اینکه طبق برداشتی که انجام شده ۳۳ درصد از کل شبکه نیاز به روکش آسفالت دارد و کارهای اصلی در حال انجام است، افزود: این ۳۳ درصد حدود ۱۶ هزار کیلومتر است که بخشی از آن سال گذشته و بخشی امسال در قالب طرح سراسری بهسازی و ارتقای ایمنی روکش آسفالت راه شریانی تعریف کردیم و جزو پروژه های جهش تولید در کشور هم به شمارمی رود که مدیر عامل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای بر آن تاکید داشته است.
اکبری تصریح کرد: ۲ هزار کیلومتر از این راه ها دارای خرابی شدید بوده که بخشی از آنها سال گذشته انجام دادیم و مابقی آن امسال انجام می شود.
معاون سازمان راهداری با اشاره به اینکه ۷ هزار کیلومتر از این مسیرها طبق برنامه ریزی صورت گرفته نیاز به کار اساسی و روکش آسفالت سازه ای دارد، گفت: ۵ هزار کیلومتر هم نیاز به روکش حفاظتی نازک و کارهای زود بازده دارد که امسال به نتیجه می رسد.
او بیان کرد: طی دو هفته گذشته کار و اجرای این عملیات را آغاز کردیم و بخش زیادی از کارگاه ها و انتخاب پیمانکاران انجام شده است.
او گفت: به علت شیوع ویروس کرونا بخشی از فعالیت ها متوقف شده بود اما از نیمه دوم اردیبهشت ماه سعی کرده ایم، ۳۵۰ کارگاه در کشور را فعال کنیم تمام تلاش خود را می کنیم که اجرای عملیات به پاییز نکشد.
اکبری بیان کرد: تاکنون ۱۵۰ در کریدور ترانزیتی اصلی کشور و ۲۰۰ کیلومتر هم از راه های شریانی انجام شده است.
انتهای پیام/
اتوبان ساوه به سمت تهران بعد از عوارض رباط كريم دقيقا انتهاي پيچ ورودي به فرودگاه امام خميني چاله سمت چرخ سمت راست خودرو وجود داره كه كم مونده بود خودروي من چپ كنه و لاستيك هانكوك من انداره توپ باد كرده تقريبا 2 ميليون براي من هزينه لاستيك ايجادكرد .
جناب مسؤلین این جاده شیراز کازرون آسفالتش افتضاح هستش رانندهای و مسافران را داره به کشتن میده مخصوصا مسیره چهل چشمه
دشت ارژن
برونجون
پس این بودجه تغیرات آسفالت جاده خرج کجا میشه