سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایش ۴۸۰ هزار هکتار از مراتع کرمان در مبارزه با ملخ صحرایی

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: ۴۸۰ هزار هکتار از مراتع این استان به منظور مبارزه با آفت ملخ صحرایی پایش شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ناصر طاهری مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: شبکه‌های مراقبت و گروه‌های دیده بانی در مناطق مختلف استان کرمان مشغول پایش و رصد شرایط از نظر وجود ملخ‌های صحرایی هستند.

او با بیان اینکه در برخی از مناطق استان کرمان برای پایش و رصد شرایط از نیرو‌های محلی استفاده شده است افزود: ردیابی ملخ‌ها در تمام شهرستان‌های این استان بخصوص در شهرستان‌های هم مرز با سیستان و بلوچستان، فارس هرمزگان و جنوب کرمان به صورت ویژه انجام می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه در بیشتر شهرستان‌های این استان تاکنون هیچ آلودگی از آفت ملخ مشاهده نشده است اظهار داشت: فقط ۲۰ هکتار از اراضی شهرستان ارزوئیه به دلیل تخم ریزی ملخ‌ها طی سال گذشته به این آفت آلوده شده که روز گذشته سم پاشی شد.

طاهری با اشاره به اینکه سال گذشته شمال استان کرمان از طریق ۲ شهرستان ریگان و ارزوئیه به آفت ملخ صحرایی آلوده شد تصریح کرد: امسال نیز این ۲ شهرستان به صورت ویژه مورد بررسی و پایش قرار می‌گیرند.

او بیان داشت: جهاد کشاورزی استان کرمان در زمینه تهیه سم و امکانات مورد نیازز برای مبارزه با ملخ صحرایی مشکلی ندارد و با توجه به حجم زیاد ملخ در استان‌های جنوبی کشور به صورت آماده باش است.

زاد و ولد آفت ملخ صحرایی به گونه‌ای است که در طول سه تا پنج ماهه، ۳۰۰ تخم به فاصله یک هفته و در هر دوره ۹۰ تا ۱۲۰ عدد تخم در عمق ۱۰ سانتیمتری خاک می‌گذارد.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.