مسئول روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: ردیابی سوسک سرخرطومی حنایی خرما جهت استفاده بهره برداران بخش کشاورزی راه اندازی شد.

ردیابی آفت حنایی خرما از طریق GPSمحمد جواد عبدالکریمی مسئول روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: به منظور تسریع در کنترل از ورود آفت سوسک سرخرطومی حنایی خرما در استان‌های آلوده و پیشگیری از ورود به سایر استانها، سامانه ردیابی و مقابله با سرخرطومی حنایی اپلیکیشن اندرویدی راه اندازی شد.

او افزود: بر اساس طرح مطالعه و طراحی از این پس سامانه ردیابی و مقابله با سرخرطومی حنایی اپلیکیشن اندرویدی با GPS برای استفاده کشاورزان راه اندازی شده است.

عبدالکریمی تصریح کرد: این نرم افزارقابل استفاده برای باغداران، کارشناسان جهاد کشاورزی و کلیه تشکل‌های مردمی، برای پایش و ردیابی آفت حنایی خرما است.

او بیان داشت: این اپلیکشن طراحی و در سایت سازمان حفظ نباتات کشور به آدرس https://ppo.ir/ بارگذاری شده است.

مسئول روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان افزود: باغداران، کارشناسان جهاد کشاورزی و کلیه تشکل‌های مردمی تقاضا برای مدیریت موثر این آفت و جلوگیری از انتشار بیشتر این آفت در کشور، اپلیکیشن مربوطه در سایت سازمان حفظ نباتات را دریافت و استفاده کنند.

انتهای پیام/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار