سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفع تصرف ۳۷۵ میلیاردی اراضی ملی در سپیدان/انبار میلیاردی احتکار شکر در شیراز لو رفت

مهم‌ترین حوادث امروز ۳۰ اردیبهشت ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

رفع تصرف ۳۷۵ میلیاردی اراضی ملی در سپیدان

فرمانده انتظامی استان از رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی به ارزش ۳۷۵ میلیارد ریال در شهرستان سپیدان خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: در اجرای طرح مقابله با زمین خواری و رفع تصرف منابع ملی از چنگ زمین خواران، ماموران انتظامی شهرستان سپیدان با همکاری اداره منابع طبیعی مطلع شدند چند نفر از اهالی بخش "بیضاء" اقدام به تخریب اراضی ملی و تصرف آن کرده‌اند که موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او بیان کرد: ماموران انتظامی با همکاری اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند ۱۵ هکتار از اراضی ملی که تبدیل به باغ شهری شده بود را رفع تصرف کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را ۳۷۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی استان فارس از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر قانونی توسط افراد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

کشف کالای قاچاق ۶۰ میلیاردی در نورآباد

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف انواع لوازم یدکی قاچاق به ارزش ۶۰ میلیارد ریال در شهرستان نورآباد خبر داد.

سرهنگ یوسف ملک‌زاده اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران انتظامی شهرستان نورآباد حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، در یک عملیات تعداد ۳ دستگاه کامیون حامل بار را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها، موفق شدند ۱۰۵ پالت لوازم یدکی موتور‌سیکلت خارجی قاچاق را کشف و ۳ نفر را نیز دستگیر کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه ارزش این محموله‌های قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

برخورد ۲ دستگاه موتورسیکلت حادثه آفرید

رئیس پلیس راه جنوب استان گفت: برخورد ۲ دستگاه موتورسیکلت در محور فراشبند-دهرم، ۲ کشته و یک مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ حمدالله هوشمندی در بیان جزئیات این حادثه گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف فوتی در محور فراشبند-دهرم، بلافاصله گشت تصادفات به همراه عوامل امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس پلیس راه جنوب استان فارس افزود: در این حادثه یک دستگاه موتورسیکلت با ۲ سرنشین به علت انحراف به چپ با یک موتورسیکلت دیگر با ۲ سرنشین برخورد کرده است.

او با بیان اینکه در این حادثه متاسفانه ۲ نفر به علت شدت ضربه وارده فوت و یک نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شده است، به راکبان وسیله نقلیه توصیه کرد حتما در حین رانندگی از کلاه ایمنی استقاده کنند تا شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

کشف ۳۰ هزار لیتر مشتقات نفتی قاچاق درخرامه

فرمانده انتظامی خرامه از اجرای طرح ضربتی مقابله با قاچاق و کشف ۳۰ هزار لیتر مشتقات نفتی دپو شده در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عبدالرسول جوکار گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران با اقدامات فنی و تخصصی از دپو مقادیری سوخت قاچاق در یکی از محله‌های این شهرستان مطلع و پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از بررسی و صحت موضوع و هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند میزان ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع ترکیبات مشتقات نفتی کشف کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و به همراه مالک آن یک برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه با بیان اینکه مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی یکی از اولویت‌های این پلیس در سال جاری است، از همکاری مردم با نیروی انتظامی در برخورد با مخلان نظم اقتصادی قدردانی کرد و از آنان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت‌های غیرقانونی، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف گریدر قاچاق میلیاردی در شهرستان مهر

فرمانده انتظامی شهرستان مهر از توقیف یک کامیون کشنده حامل یک دستگاه گریدر کوماتسو قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ غلامرضا فرمانی اظهار داشت: ماموران انتظامی پاسگاه "وراوی" این شهرستان حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون کشنده حامل یک دستگاه گریدر مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

او گفت: پس از توقیف تریلر و بررسی مدارک مشخص شد گریدر کوماتسو از مبادی غیر قانونی وارد کشور شده است.

سرهنگ فرمانی با بیان اینکه ارزش محموله مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی در اختیار اداره مبارزه با قاچاق پلیس آگاهی قرار گرفت.

انبار میلیاردی احتکار شکر در شیراز لو رفت

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از شناسایی و کشف یک انبار شکر به ارزش یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال در شیراز خبر داد.

سرهنگ ابراهیم یگانه بیان کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با انجام اقدامات فنی به سر نخ‌هایی از احتکار مقادیر زیادی شکر در یک انبار واقع در یکی از محله‌های شیراز مطلع شدند.

او افزود: ماموران پس از شناسایی دقیق این انبار و اطمینان از صحت موضوع، پس از اخذ مجوز قضائی در بازرسی از آن، ۱۵ هزار کیلوگرم شکر را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با بیان اینکه ارزش شکر‌های مکشوفه برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری سارق درون خودرو با کمک دختر بچه ۷ ساله در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از شناسایی و دستگیری سارق درون خودرو با همکاری دختر بچه ۷ ساله در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: هنگام وقوع یک فقره سرقت درون خودرو در یکی از خیابان‌های شهر مرودشت، دختر بچه ۷ ساله‌ای که شاهد این سرقت بود اقدام به فیلمبرداری از صحنه با گوشی موبایل خود کرد و والدین وی پس از اطلاع از موضوع آن را در اختیار پلیس قرار دادند.

او ادامه داد: ماموران دایره تجسس کلانتری "۱۱ انقلاب" با بررسی فیلم ارسالی، موفق به شناسایی سارق شدند و پس از هماهنگی با مراجع قضایی در یک عملیات غافلگیرانه سارق را دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی دادند.

رئیس پلیس مرودشت با اشاره به اینکه برقراری نظم و امنیت مطلوب در جامعه بدون همراهی و مشارکت آحاد مختلف جامعه امکان پذیر نمی‌باشد، تصریح کرد: تک تک شهروندان از هر سن و جنس می‌بایست به اندازه توان خود در این امر مهم مشارکت جدی داشته باشند.

او افزود: برای مشارکت در تولید نظم و امنیت و یاری رساندن پلیس، به تجهیزات و امکانات خاصی نیاز نمی‌باشد؛ فقط کافی است همه ما نسبت به اتفاقات اطراف خودمان بی تفاوت نباشیم و با دیدن هر مورد غیر عادی و مشکوکی بلافاصله موضوع را با پلیس در میان بگذاریم.

سرهنگ زراعتیان ادامه داد: کاری که این دختر بچه ۷ ساله انجام داد، نمونه بارزی از این همیاری، همکاری و مشارکت برای تولید امنیت است و ما به عنوان پلیس از این توجه، هوشیاری و تیز بینی این همیار نوجوان قدردانی می‌کنیم.

گفتنی است فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از این اقدام زیرکانه این نوجوان باهوش که همیار پلیس نیز است با اهدا لوح سپاس و هدایایی تقدیر و تشکر کرد و وی را به عنوان عضو پلیس افتخاری شهرستان برگزید.

توقیف سمند و کشف ۱۰۰ کیلو تریاک در نی‌ریز

فرمانده انتظامی نی‌ریز گفت: با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر، یک سواری سمند توقیف و میزان ۱۰۰ کیلو تریاک کشف شد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری، به یک سواری سمند مظنون و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۱۰۰ کیلو تریاک که به صورت ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف جاسازی شده بود کشف شد، گفت: در این خصوص یک نفر قاچاقچی دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ یوسفی تأکید کرد: پلیس در راستای برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و مبارزه بی‌امان با این پدیده شوم، از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.