سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چین ادعای استرالیا درباره مجمع جهانی بهداشت را «یک شوخی» خواند

سفارت چین در استرالیا اعلام کرد ادعای اخیر کانبرا درباره اینکه قطعنامه مجمع جهانی بهداشت برای تحقیق در خصوص ویروس کرونا به دنبال پافشاری این کشور بوده، یک شوخی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سفارت چین در استرالیا امروز سه‌شنبه اعلام کرد اظهارات اخیر این کشور مبنی بر اینکه قطعنامه مجمع جهانی بهداشت برای انجام تحقیقات جهانی درباره ویروس کرونا بنا بر اصرار کانبرا صورت گرفته، تنها یک شوخی است.

سخنگوی سفارت چین در استرالیا در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: «پیش‌نویس قطعنامه درباره کووید-۱۹ که قرار است به تصویب مجمع جهانی بهداشت برسد، کاملاً از پیشنهاد استرالیا برای بررسی مستقل بین‌المللی (این مسئله) متفاوت است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «این ادعا که قطعنامه مجمع جهانی بهداشت به دلیل خواسته استرالیا بوده چیزی جز یک شوخی نیست.»

پکن تنها به این انتقاد اکتفا نکرد و در بیانیه‌ای غیرمعمول اعلام کرد چین تعرفه‌های سنگینی بر صادرات جوی استرالیا اعمال خواهد کرد. این موضع سبب شده است روابط پرتنش دو کشور به شدت تیره شود.

از ماه گذشته اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا، لابیگری‌های خود را برای انجام تحقیقات بین‌المللی در خصوص شیوع کرونا در سراسر جهان شروع کرده است که این اقدامات کانبرا با انتقادات شدید پکن روبرو شده است.

هفتاد و سومین مجمع جهانی بهداشت، دیروز دوشنبه با ارائه پیش نویس قطعنامه‌ای از سوی ۱۹۴ کشور دنیا برای تحقیقات مستقل سازمان جهانی بهداشت در خصوص همه گیری ویروس کرونا به صورت مجازی آغاز بکار کرد. مجمع جهانی بهداشت، ارگان تصمیم‌گیر سازمان جهانی بهداشت است.

شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین، نیز در این مجمع روز گذشته گفت پس از آنکه شیوع کرونا تحت کنترل درآمد، این کشور از تحقیقات جامع جهانی در این خصوص حمایت خواهد کرد. رئیس‌جمهور چین بر لزوم جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از طریق مرز کشور‌ها و اشتراک اطلاعات علمی در این خصوص تاکید کرد. وی همچنین افزود ما باید تحقیقات جهانی درباره منبع و نحوه انتقال ویروس کرونا را همچنان ادامه دهیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.