سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجهیز بیش از یک هزار چاه کشاورزی و صنعتی به کنتور هوشمند در اردبیل

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: بیش از یک هزار چاه کشاورزی و صنعتی به کنتور هوشمند در استان اردبیل مجهز شده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عباس جنگی مرنی، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: تاکنون در استان اردبیل بیش از یک هزار و ۲۱۵ چاه کشاورزی و صنعتی و مخصوصا پر مصرف‌ها به کنتور‌های هوشمند آب و برق و حجمی هوشمند مجهز شده اند.

او از نصب ۲۵۰ دستگاه کنتور هوشمند حجمی بر چاه‌های دیزلی و برقی در دشت اردبیل و سه محدوده مطالعاتی در استان اردبیل خبر داد و گفت: تاکنون از آغاز سال جاری حدود ۲۹ دستگاه کنتور هوشمند حجمی نصب شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: نصب کنتور‌های هوشمند حجمی آب و برق از نوع مکانیکی (wi) و الکترومغانطیسی با اولویت دشت ممنوعه اردبیل و سه محدوده مطالعاتی مشکین شهر، مغان، خلخال و کوثر با قوت تمام و با حمایت‌های مدیران شهرستان‌ها و همکاری بهره برداران توسط اکیپ‌های گشت و بازرسی برق در شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در سال ۹۹ آغاز گردیده و در سال جاری با هدف گذاری ۲۵۰ دستگاه و اولویت کاری طرح احیاء و تعادل بخشی راهبری و ادامه خواهد داشت.

جنگی مرنی اظهار داشت: این اقدام یکی از ۱۱ پروژه‌های اولویت دار طرح احیاء و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی بوده و برای حفظ تعادل بین مصارف و تولید تجهیز چاه‌های مورد بهره برداری در استان به کنتور‌های فوق ضروری بوده و انتظار می‌رود کشاورزان و بهره برداران از اینگونه چاه‌ها در جهت حفظ منابع ارزشمند و استراتژیک آب زیرزمینی نهایت همکاری را با سیاست‌های وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بعمل آورند.

او افزود: با نصب کنتور‌های هوشمند نسبت به بهبود کسری مخزن دشت ممنوعه اردبیل طی چند سال آتی قدم‌های اساسی برداشته خواهد شد و از طرفی حفظ سرمایه گذاری‌های موجود در دشت ممنوعه اردبیل نیز منوط به حفاظت جدی و نظارت بر منابع آب زیرزمینی علی الخصوص در دشت ممنوعه اردبیل مقدور خواهد شد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.