سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل ۳۷۲ تعاونی جدید در خراسان رضوی

مدیر تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: ۳۷۲ واحد تعاونی و اتحادیه با سرمایه ۴۰ میلیارد ریال در یک سال اخیر در این استان تشکیل شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، اسماعیل سلطان خواه مدیر تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: تاکنون شش هزار و ۴۴۴ نفر در این تعداد تعاونی‌ تازه‌ تاسیس در استان عضو شده‌اند.

او افزود: تاسیس ۳۷۲ واحد تعاونی ظرف یک سال اخیر در خراسان رضوی تاکنون برای هشت هزار و ۲۵ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده ‌است.

مدیر تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی همچنین به ثبت سه هزار و ۵۴۸ واحد تعاونی و اتحادیه تازه‌ تاسیس ظرف پارسال در سامانه الکترونیکی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره و ادامه داد: بر این اساس بررسی آمارها نشان می‌دهد خراسان رضوی هم‌اینک ۱۰ درصد از کل واحدهای تعاونی را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

سلطان خواه به فعالیت هفت هزار و ۴۵ واحد تعاونی در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: چهار میلیون و ۶۱۲ هزار و ۳۳۷ نفر در این واحدها عضو هستند.

او تصریح کرد: فعالیت این تعداد واحد تعاونی در استان شش میلیون ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی تاکنون برای ۱۱۵ هزار و ۹۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

مدیر تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی تاکید کرد: واحدهای تعاون مربوط به بخش خدمات به تعداد دو هزار و ۳۸۶ واحد، واحدهای تعاونی مربوط به بخش کشاورزی به تعداد هزار و ۶۶۰ واحد و تعاونی های فعال در بخش صنعت به تعداد ۹۶۲ واحد بیشترین شمار واحدهای تعاونی فعال را در استان تشکیل می‌دهند.

سلطان خواه اظهار کرد: پارسال ۱۳۶ هزار و ۹۲۳ نفرساعت دوره آموزشی در بخش تعاون خراسان رضوی ارائه شد که نسبت به سال مقابل پنج درصد بیشتر است.

در مجموع ۱۲ هزار و ۶۲۲ تعاونی در خراسان رضوی مجوز فعالیت دارند اما ۶۲ درصد آنها فعال هستند.

به این ترتیب با محاسبه واحدهای فعال و غیرفعال، بخش خدمات حوزه تعاون خراسان رضوی سه هزار و ۵۳۳ شرکت تعاونی، بخش صنعت سه هزار و ۵۰ واحد و بخش کشاورزی دو هزار و ۶۴۹ شرکت تعاونی دارند.

همچنین ۲۳ شرکت تعاونی مرزنشین در خراسان رضوی مجوز فعالیت دارند که در مجموع ۴۹۳ هزار و ۱۰۳ مرزنشین خراسان رضوی در آنها عضویت دارند.

انتهای پیام// ف.ک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.