سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاریجانی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری:

شاید شفافیت آرا مانع تصمیم‌گیری درست شود/ متانت مجلس در برابر شورای نگهبان/ برای تدریس به دانشگاه می‌روم

رئیس مجلس گفت: شورای نگهبان فصل‌الخطاب است، ولی این نقد را هم وارد می‌دانم که در بعضی جا‌ها دقیق عمل نشد.

به گزارش خبرنگار  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امشب ۲۹ اردیبهشت ماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی و نقد نقاط قوت و ضعف مجلس دهم پرداخت.

لاریجانی با اشاره به اینکه مجلس دهم تا ۷ خرداد ماه کار خود را ادامه می‌دهد گفت: دو روز کاری باقی مانده است و پس از آن نیز مجلس در خدمت ملت خواهد بود.

او با اشاره به اینکه مجلس دهم در خصوص نظریه گام دوم رهبری تلاش خوبی را انجام داد افزود: مجلس پایگاه اصلی دموکراسی و مردم سالاری است لذا مجلس هر چه پشتوانه مردمی قوی‌تری داشته باشد آن مجلس نماینده واقعی‌تر مردم خواهد بود، مجلس دهم ۶۲ درصد آرای مردم را به خود اختصاص داد به طوری که از پشتوانه خوب مردمی برخوردار بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس ۲۹۰ نفر نماینده دارد گفت: ۱۰۳ نفر ایثارگر هستند که بیش از یک سوم سابقه ایثارگری دارند، ۱۶ نفر فرزند شهید هستند لذا پیوند این مجلس با بخش انقلاب قوی است و از نظر سابقه اجرایی ۸۰ درصد مجلس فعلی سابقه اجرایی دارد به طوری که این مسئله به فهم مشکلات مردم کمک می‌کند.

او ادامه داد: در این مجلس چهار نفر سابقه وزارت، ۵ نفر سابقه معاون وزیر،۱۱ نفر سابقه فرمانداری و تعدادی هم سابقه شهرداری دارند. ۸۰ درصد نمایندگان مجلس دهم سابقه اجرایی داشتند. ۸۰ نفر از آنان تدریس دانشگاهی داشتند لذا مجلس دهم کارایی بسیار زیادی داشت.

لاریجانی با اشاره به اینکه در این مجلس ۱۶۷ نفر دکترا دارند افزود: این موضوع کارآمدی افراد را نشان می‌دهد لذا ۸۰ نفر در دانشگاه‌ها تدریس می‌کردند، مقام معظم رهبری گام دوم را مطرح فرمودند و از طرف دیگر با بحث تحریم روبه‌رو بودیم.

او تصریح کرد: در گام دوم محوری که مقام معظم رهبری به دنبال آن بودند حضور جوانان و متخصصین در عرصه‌های مختلف کشور بود به طوری که این موضوع در مجلس مورد توجه قرار گرفت و بخش‌های اجرایی مجبور شدند از جوانان در دستگاه‌های خود استفاده کنند، هیچ مجلسی به اندازه مجلس دهم به شرکت‌های دانش‌بنیان توجه نکرد به طوری که مجلس از صندوق توسعه ملی مبالغ قابل توجهی را برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم ایجاد فضای کسب و کار بود که به آن در این مجلس توجه شد افزود: قانون تاسیس مدارس غیر دولتی یکی از قوانین خوبی بود که در این مجلس به تصویب رسید به طوری که حمایت‌هایی صورت گرفت تا موتور حرکت این بخش باشد، یکی از قانون‌های جذاب دیگر قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری بود لذا مسئله مهاجرت و حاشیه‌نشینی در اطراف شهر‌ها را باید حل می‌کردیم.

لاریجانی با اشاره به اینکه در روستا‌ها امکان اشتغال برای ماندگانی افراد در مناطق روستای کم بود لذا باید امکانات مختلفی را فراهم می‌کردیم گفت: از صندوق توسعه ملی یک میلیارد وام با بهره ۴ درصد در نظر گرفته شد تا در حاشیه روستا‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

او عنوان کرد: در بحث کرونا تعداد زیادی از شرکت‌های دانش بنیان فعال هستند به خاطر این است که از قبل برای آن فکر شده و حمایت صورت گرفته بود و صندوقی برای آن در نظر گرفته شد، لذا ۲۰۰ میلیون دلار در لایحه بودجه سال ۹۰ و ۹۱ از محل صندوق توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص دادیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ مبالغ قابل توجه برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفتیم، عنوان کرد: این در حالی است که آن‌ها خودشان باید به دنبال منابع بودند، اما چون می‌دانستیم جوان هستند، اجبار کردیم ۲۰۰ میلیون دلار به شرکت‌های دانش بنیان داده شود تا موتور کارشان راه بیفتد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: کشور ما به لحاظ مقررات دیوانی بسیار مشکل دارد و سرمایه گذاران باید کفش آهنی بپوشند تا اقداماتی را انجام دهند از این رو طرح مجلس برای ایجاد پنجره واحد در وزارتخانه‌ها طرح دیگری بود که به تصویب رسید که اگر کسی قصد کار صنعتی دارد و به وزارت صنعت می‌رود، آن‌ها باید برای دریافت مجوز‌های بعدی برای او اقدام کنند البته این قانون هنوز خوب اجرا نشده، اما اساس کار درست است و ما به دنبال رفع موانع بودیم.

رئیس مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این مجلس، قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالا‌های ایرانی تصویب شد که در مجلس قبلی تصویب شده بود و در این مجلس اصلاح شد گفت: شرایط ورود کالای خارجی را سخت کردیم و قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی به این معنا بود که هر تعداد افرادی منابع محدودی دارند بتوانند در بخش نفت سرمایه گذاری کنند و لذا این حوزه از انحصار در آمد.

لاریجانی ادامه داد: قانون اساسنامه انرژی‌های تجدیدناپذیر و خرید توسط دولت برای این بود تا در بخش‌های مختلف که از انرژی خورشیدی استفاده می‌شود، بخش خصوصی ورود پیدا کند لذا در این رابطه قانون تصویب کردیم.

او با اشاره به تصویب قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد گفت: تولید محصولاتی با استاندارد پایین یکی از مشکلات کشور است که ما با تصویب این قانون اجازه دادیم جلوی کار‌هایی که ظرفیت و بهره وری کافی ندارد گرفته شود.

لاریجانی یکی دیگر از دستاورد‌های مجلس دهم را تصویب قانون نظام جامع آموزشی فنی و حرفه و مهارتی دانست و افزود: هرم تخصصی در کشور ما خوب نیست، باید به ازای ۶۰ تکنیسین یک مهندس داشته باشیم، اما این موضوع برعکس است، تعداد زیادی مهندس داریم و در مقابل تعداد تکنسین‌ها کم هستند، ما با تصویب این قانون کمک کردیم تا با حضور بخش خصوصی زمینه آموزش تکنسین‌ها باز شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین اصلاح قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر را از دیگر مصوبات خوب مجلس دهم ذکر کرد و گفت: در این زمینه این قانون اشکالاتی داشت که کمیسیون ویژه مجلس آن را رفع و در جهت فعال کردن حضور جوانان آن را تصویب کرد.

لاریجانی یکی از مشکلات در کشور را مسأله پسماند‌ها دانست که در مناطق جنوب و شمال کشور مشکل ایجاد کرده بود افزود: ما در این زمینه قانونی گذراندیم که بخش غیردولتی مورد حمایت قرار گیرد و این کار را ساماندهی کند و خیلی از بخش‌ها از جمله شهرداری‌ها و بخش‌های خصوصی وارد شدند.

او با اشاره به اینکه قانون ارزش افزوده یک قانون بسیار مهم است ادامه داد: این موضوع مشکلاتی برای بخشی از صنوف داشت که ما در آن تجدید نظر کردیم و در مجلس دهم به تصویب رسید، همچنین قانون صندوق‌های مکانیزه و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مشکلاتی داشت که در این مجلس بازنگری شد و به تصویب رسید.

رئیس مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه قانون بخشودگی جرایم وام‌ها از دیگر قوانین کارساز مجلس بود تصریح کرد: چندین میلیون نفر وام‌های خرد دارند و نتوانستند به موقع وام خود را پرداخت کنند و جرایم سنگینی به آن‌ها تعلق گرفت که مجلس برای تسهیل این امور این قانون را تصویب کرد و بعد از برگشت از شورای نگهبان و ارسال به مجمع به تصویب نهایی رسید و مهلت دادیم که این جرایم برداشته شود و مردم بتوانند وام‌ها را بدهند.

او ادامه داد: قانون حمایت از هنرمندان و استادکاران ازجمله قوانین مجلس دهم است، ما این قشر‌ها را با تصویب این قانون مورد حمایت قرار دادیم چرا که این‌ها بخش مهمی از تولید معنادار فرهنگی کشور هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد نظارتی مجلس دهم افزود: در مجلس هشتم مقام معظم رهبری چند نکته درباره نظارت فرمودند که در مجالس بعدی هم تکرار شد، رهبری فرمودند دو عنصر نظارت و همکاری صمیمانه در تعامل با قوای دیگر دو بخش تفکیک ناپذیر هستند.

او با اشاره به اینکه نظارت به معنای جدال با قوای دیگر نیست خاطرنشان کرد: هدف از نظارت این است که مشکل حل شود تا گره از کار مردم باز شود، گاهی بعضی فکر می‌کنند که مجلس باید مرتب یقه دولت و قوه قضائیه را بگیرد در حالی که این طور نیست.

لاریجانی با بیان اینکه باید دید دولت در چه شرایطی کار می‌کند گفت: رهبری فرمودند محور کار و عمل در کشور و نماد داخلی و خارجی نظام جمهوری اسلامی عمدتا قوه مجریه است که همه باید به آن کمک کنند، لذا هر قوه باید کار خود را انجام دهند، نظارت کار مجلس است، اما باید به تنگنا‌ها توجه کرد.

ممکن است شفافیت آرا مانع تصمیم گیری درست شود

او عنوان کرد: من با شفافیت آراء مخالف نیستم، اما سایر دستگاه‌ها هم نیز مانند مجلس باید شفاف باشند و حداقل مذاکرات آن‌ها پخش شود، نمی‌توان در حکومت یک بام و دو هوا باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نباید سایر دستگاه‌ها در نهایت اختفاء باشند و تنها یک خبر از آن‌ها پخش شود گفت: مجلس علی‌رغم شفافیتی که دارد به دنبال شفافیت بیشتر است.

او خاطرنشان کرد: برخی نمایندگان از شهر‌های کوچک وارد مجلس می‌شوند و در برخی موارد بخش قدرتمندی در شهر‌ها حضور دارند که به نمایندگان فشار می‌آورند و نماینده هنگام رأی دادن باید مصلحت کشور را در نظر بگیرد و بین خود و خدای خود رأی دهد، ممکن است اگر آراء به صورت شفاف باشد مانع تصمیم‌گیری درست شده و نماینده به لغزش بیفتد، ممکن است برخی نمایندگان زور نپذیرند، هر عملی که نماینده را از رابطه‌ای که با خدا دارد و رأی دادن برای مصالح مملکت بازدارد به ضرر است.

لاریجانی افزود: برخی معتقدند شفاف نبودن آراء باعث برخی لابی‌گری‌ها می‌شود، اگر انتخابات از سطح خرد به کلان برسد و احزاب قوی‌تر شوند این مشکلات برطرف می‌شود، زیرا احزاب در برابر فشار افراد سینه سپر می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار تذکر به رئیس جمهور و وزرا در مجلس دهم مطرح شده است افزود: ۱۸۳ سوال از وزرا در صحن علنی مجلس بررسی و رأی‌گیری شد، ۵سوال از رئیس جمهور و ۶ استیضاح در مجلس دهم صورت گرفت، همچنین۶۳ مسئول برای توضیح درباره گرد و غبار، مشکلات حوزه کشاورزی، صنعت، آبیاری تحت فشار، موسسات مالی و اعتباری و نحوه سرمایه‌گذاری خارجی برای حضور در جلسه علنی به مجلس احضار شدند.

او ادامه داد: ۵۳ جلسه غیرعلنی با حضور مسئولان درباره مسائل سیاسی، امنیتی مانند مشکل اهواز و حمله داعش و مسائل اقتصادی در مجلس دهم برگزار شد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: کمیسیون‌های مجلس دهم ۱۸۱۸ جلسه نظارتی علاوه بر بازدید‌های صورت گرفته داشتند و۱۳۳ نماینده در ۷۳ مجمع و هیأت ملی ناظر و ۲۷۹ نماینده در هیأت‌ها و شورا‌ها عضو هستند که یک هزار و ۶۰۰ گزارش نظارتی در این زمینه تدوین شده است.

او با اشاره به اینکه کمیسیون اصل ۹۰ یکی از فعال‌ترین کمیسیون‌ها بود گفت: همه آیین‌نامه‌های دولت در هیأت تطبیق مصوبات دولت از نظر رعایت قانون بررسی می‌شود که۲۴۲۵ آیین نامه بررسی شده که ۱۹۶۶ آیین‌نامه اشکال قانونی نداشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه نظارتی مجلس دهم بیان محترمانه به کار برد افزود: مجلس سعی کرد در موضوع نظارت، از بیان مناسب استفاده کند، در مجلس هشتم، سوال از رئیس مطرح شد، اما در مجلس دهم ۵ سوال از رئیس جمهور پرسیده شد و مجلس از ابزار نظارتی خود در این بخش استفاده کرد، مجلس دهم به صورت محترمانه اقدامات نظارتی خود را انجام داد، این مجلس با توجه به شرایطی که وجود داشت از ابزار خود به صورت صحیح استفاده و فاخر عمل کرد.

او ادامه داد: دیوان محاسبات در تفریغ بودجه سال ۹۷ کار حرفه‌ای خود را انجام داد و باید در قالب تفریغ بودجه موارد را بررسی می‌کرد، لذا دولت باید در این حوزه تحمل می‌کرد، نظارت کمی تلخ است و باید با ادبیاتی نظارت کرد که اهداف محقق شود.

لاریجانی تصریح کرد: آنچه که در رسانه‌ها درباره گم شدن ارز دولتی مطرح شده بود، در لسان رئیس دیوان محاسبات وجود نداشت و عادل آذر این موضوع را به بنده منتقل کرد، در گزارش تفریغ بودجه عنوان شده بود که سرنوشت ۴ میلیارد دلار از ارز تخصیص داده شده روشن نیست، موضوع عدم بازگشت این مبلغ ارز مربوط به دولت نیست و بخش خصوصی تخلف کرده است، ناراحتی دولت در این حوزه ربطی نداشت چرا که منظور از گزارش دیوان محاسبات این نبود که ۴ میلیارد دلار خورده شده، بلکه باید فرآیند تخصیص ارز با دقت بیشتری انجام شود، دیوان محاسبات در گزارش تفریغ بودجه نتیجه گزارش خود را ارائه کرد که به نظر بنده دیوان در این گزارش کار حرفه‌ای خود را انجام داد.

او با بیان اینکه مجلس حقوق‌های نجومی مدیران را به خزانه برگردانند عنوان کرد: یکی از موارد بررسی شده توسط دیوان محاسبات حقوق‌های نجومی بود که حدود ۱۰۰ هزار حقوق مدیران در این زمینه بررسی و اضافه دریافتی‌ها به خزانه بازگشت.

لاریجانی با اشاره به اینکه در ابتدای بررسی قانون برنامه ششم، اختلاف نظری درخصوص قانون برنامه وجود داشت گفت: رئیس جمهور نظری داشت مبنی بر اینکه با توجه به اینکه مردم به رئیس جمهور با برنامه رأی می‌دهند، دیگر نیاز نیست که قانون برنامه وجود داشته باشد که نظر مجلس این نبود، زیرا مردم به ریز برنامه‌های رئیس جمهور رأی نمی‌دهند و مردم به نکات کلان برنامه‌ها رأی می‌دهند، لذا دولت چیزی که به عنوان برنامه ششم توسعه ارائه داد، برنامه بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این راستا کشمکشی بین مجلس و دولت صورت گرفت و در نهایت گزارشی خدمت مقام معظم رهبری ارائه کردم مبنی بر اینکه آنچه که دولت به عنوان لایحه برای مجلس ارسال کرده، برنامه نیست و کشور بدون برنامه نمی‌تواند اداره شود و مقام معظم رهبری امر فرمودند که دولت لایحه‌ای به عنوان برنامه ششم توسعه به مجلس ارائه دهد، اما باز اصلاح ماهوی صورت نگرفت.

او ادامه داد: بار دیگر به مقام معظم رهبری نامه نوشتیم مبنی بر اینکه اگر ما بخواهیم لایحه دولت را به قانون برنامه تبدیل کرده و آن را گسترش دهیم، باید شورای نگهبان آن را بپذیرد و مقام معظم رهبری برای ارائه لایحه جامع به دولت مهلت دادند، اما دولت لایحه جامعی ارائه نکرد، البته نمی‌توان گفت که دولت هم برای تدوین قانون برنامه ششم توسعه همکاری نکرد چرا که بخش‌های مختلف قوه مجریه در زمان تدوین این قانون در کمیسیون حضور داشتند.

اصلاح قانون برنامه ششم توسعه زمان زیادی برد

لاریجانی اظهار کرد: زمانی که قانون برنامه ششم توسعه از کمیسیون برای بررسی به صحن علنی مجلس آمد، ایرادات خلاف قانون اساسی، خلاف سیاست‌های کلی و ایرادات حقوقی و ویرایشی داشت که اصلاح آن زمان زیادی برد، براساس گزارش نظارت مجلس ۵۰ درصد آیین نامه‌های قانون برنامه ششم توسعه توسط دولت تصویب شده است، البته این مقدار نیز کم است چرا که دولت باید تمام آیین نامه‌های این قانون را مصوب می‌کرد.

او با اشاره به اینکه برای چابک سازی دولت در قانون برنامه ششم توسعه ضوابطی در نظر گرفته شده است که برای هر سال باید چه اقداماتی صورت گیرد گعت: البته به نظر بنده باید در این بخش اقدامات بیشتری صورت گیرد و دولت می‌تواند چابکتر شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به کسری بودجه در کشور افزود: دولت باید تا پایان برنامه ششم توسعه ۱۵ درصد کوچک شود، بخش زیادی از زیرساخت‌های دولت الکترونیک فراهم شده، اما تکمیل نشده است، در قانون برنامه ششم توسعه تاکید شد که ۵ سال از جنگل‌ها بهره برداری نشود، چرا که جنگل‌ها در حال فرسوده شدن هستند و باید مانع آن شویم.

او با اشاره به اینکه اهداف قانون برنامه ششم برای زمان توافق هسته‌ای بود افزود: مفاد آن بعد از خروج آمریکا از برجام به دلیل تغییر شرایط کشور باید اصلاح شود، امکان تحقق اهداف برنامه ششم در زمینه خارجی وجود ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: یک دیوانه‌ای در آمریکا پیدا شد که توافق هسته‌ای را به هم زد و اکنون فروش نفت هم مشکل دارد چه برسد به موضوع سرمایه گذاری خارجی، پس قانون برنامه توسعه کشور احتیاج به تجدیدنظر دارد لذا تا کنون ۱۰ درصد این قانون اجرا شده و بقیه آن نمی‌تواند در شرایط جاری اجرا شود. تصویب این قانون برای بعد از توافق هسته‌ای بوده و الان شرایط تغییر کرده است.

او درخصوص اصلاح قانون انتخابات و اظهارات دبیر شورای نگهبان درباره کم‌کاری مجلس در این رابطه گفت: برای آیت الله جنتی احترام زیادی قائل هستم، ایشان از سابقون انقلاب هستند و نمی‌دانم این مطلب را گفته اند یا نه و شأن ایشان اجل از این است که در جزئیات نظر بدهند، اما تصور می‌کنم مسأله این بوده در هر مجلسی درباره قانون انتخابات وصله و پینه‌ای صورت می‌گرفت و ما در این مجلس گفتیم یک بار بر اساس سیاست‌های کلی قانون انتخابات بنویسیم که در این زمینه یکی از دوستانی که نماینده مجلس بوده و اکنون عضو حقوقدان شورای نگهبان است، کمک کرد، در نهایت به مدل انتخابات تناسبی رسیدیم.

او با اشاره به اینکه همه باید در انتخابات احساس مشارکت کنند افزود: انتخابات تناسبی باعث می‌شود با یک سطح پایه‌ای افراد در مجلس حضور پیدا کنند یعنی ۶۰ درصد کرسی برای لیست اول و ۴۰ درصد برای لیست دوم مدنظر قرار می‌گرفت تا همه احساس مشارکت کنند که آقایان در جلسه تأیید کردند و مطالعات بسیاری هم شده بود.

لاریجانی گفت: قانون انتخابات بسیار تغییر کرد و دو سال کار برد و بعد در مجلس تصویب شد، اما شورای نگهبان اصل تناسبی و استانی بودن را برهم زده و شفافیت مالی خواست که اینجا مجلس حق داشت ناراحت شود البته موضوع شفافیت مالی را با اصرار شورای نگهبان تصویب کردیم.

مجلس در برابر شورای نگهبان با متانت رفتار کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جایگاه شورای نگهبان باید حفظ شود و مورد احترام باشد و از اینکه به این شورا اسائه ادب شود دفاع نمی‌کنم، به مجلس هم نباید بی احترامی شود، برخی حرف‌ها درباره مجلس درست نیست، مجلس پایگاه دموکراسی کشورو جزئی از نظام ولایی کشور است و کسی که می‌گوید ولایتمدار است نباید صرفا به رهبری اعتقاد داشته باشد بلکه باید حکومت ولایی را بپذیرد.

لاریجانی افزود: شورای نگهبان فصل‌الخطاب است و به هر حال باید نظر آنان را پذیرفت، ولی این نقد را هم وارد می‌دانم که در بعضی جا‌ها دقیق عمل نشد، اگر مجلس راجع به حقوقدانان شورای نگهبان همین کار را می‌کرد و می‌گفت اشکالاتی همچون فساد دارند آیا اقدام شایسته و خوبی بود، مجلس در بررسی حقوقدانان شورای نگهبان با متانت رفتار کرد.

او با اشاره به اینکه مطالبات مردم در حوزه انتخابیه قم متنوع بود گفت: در زمینه مشکلات بیکاری تا جایی که امکان داشت کمک‌هایی انجام شد البته
بخشی از مطالبات مردمی مربوط به حوزه تولید بود، همچنین بخش دیگری از مشکلات نیز از طریق مجلس حل شد لذا ما افرادی را گذاشته بودیم تا مشکلات این بخش را در سطح ملی دنبال کنند.

لاریجانی با اشاره به اینکه خانه اصلی ما دانشگاه است گفت: بر حسب ضرورت زمانی در رادیو و تلویزیون و زمانی در دبیرخانه و مدتی را در مجلس مشغول بودم که از همه موارد راضی هستم، وظیفه ما خدمت به انقلاب است، من از حضور در مجلس درس‌های زیادی آموختم و البته تلاش کردم تا مشکلات مردم را مرتفع کنم، با همه این تفاسیر خانه اصلی ما دانشگاه است؛ بنابراین برای تدریس به دانشگاه می‌روم.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۱۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
از کی تو حالا شفافیت باعث مشکل میشه ؟
آرش
۰۳:۱۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگر نماینده قوی و مستقل باشد نیاز ندارد تا برای مصلحت مملکت رای پنهایی بدهد.
نماینده اگر مستقل باشد و فقط مصلحت مملکت را ببیند، قطعا دیگران از فشار بر روی آن ناامیدند و نیازی نیست برای فرار از فشار گروه های خاص، رای پنهانی بدهد.
ناشناس
۰۲:۵۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
خاموش باش آقای لاریجانی پیه کارآمدی این مجلس خیلی خورده به تنمون تو این چهار سال
برجام های ننگین
سند هرزگی به اصطلاح حقوق بشری ۲۰۳۰
قانون های سفت وسخت رو کارآفرینی و مالیات و مالیات برارزش افزوده تون
وضع معیشت مردم کهبا نطارتهای فوقالعادتون سفره شون روز به روز کوچیکتر میشه
قانون گذاری برا ایجاد شغل پایدار
و.......
و.......
و هزار گند هاتون تو شرکت نفت و هزار جا مملکت
کسی نمیدونه نمایندش به چی رای میده یا رای نمیده
تازه میگن برا این مسولین بی عرضه بعد اتمام دوره مجلسشون سر کار خوب بذاریشون
تا دوباره گند بزنن
ناشناس
۰۰:۲۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
جالبه ، ما که از گرانی ها کمرمان شکست .
ناشناس
۰۰:۲۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
عطر آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید