سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده منتخب مردم تهران:

پیگیر تأسیس سازمان مستقل برای صنایع کوچک هستیم

رسولی نژاد گفت: جلسات مختلفی با وزارت صمت برگزار کرده‌ایم و پیگیر تأسیس سازمانی مستقل برای صنایع کوچک کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رسولی نژاد نماینده منتخب مردم تهران در نشست هم اندیشی تشکل‌های ساخت و ساز با نمایندگان تهران و اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه همواره در طی ماه‌های گذشته به صورت مستمر از کارخانجات و شهرک‌های صنعتی بازدید کرده‌ام، گفت: بخش صنعت، معدن و تجارت و نظام‌های صنفی تکالیف بسیار مهمی دارند و نباید برخورد‌های شعاری در این زمینه برداشته شود بلکه باید با اقدامات اجرایی و عملکرد‌های دقیق بتوانیم میزان مشارکت در انتخابات سال آینده را افزایش دهیم.

او با اشاره به اینکه اثر گذاری رسیدن به مطالبات و خواسته‌های مردم و تشکل‌ها از طریق مجلس بسیار مؤثرتر است، گفت: مجلس می‌تواند با رسیدگی به طرح‌ها و درخواست‌های مردم مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف را برطرف کند.

رسولی نژاد با اشاره به اینکه در طی ماه‌های گذشته ۱۴ کارگروه را تشکیل داده‌ایم، گفت: امیدواریم اثرات این کارگروه‌ها ۳ تا ۶ ماه آینده مشخص شود.

او با اشاره به اینکه نبود نظارت در حوزه‌های مختلف باعث ایجاد مشکلات زیادی شده است، گفت: بررسی نظرات و طرح‌های تشکل‌ها را در کمیسیون‌های تخصصی پیگیری خواهیم کرد، گفت: مجلس و نمایندگان منتخب مردم همواره آماده پذیرش طرح‌های مختلف هستند.

نماینده منتخب مردم تهران افزود: نمی‌توانیم وزارتخانه جداگانه‌ای برای صنایع کوچک ایجاد کنیم، اما ما با برگزاری جلسات مختلف با حضور وزیر صمت پیگیر آن هستیم که بتوانیم سازمان صنایع کوچک را تأسیس کنیم.

رسولی نژاد افزود: من به صورت کامل در جریان مشکلات صنایع کوچک هستم و با پیگیری‌های مختلف و مداوم امیدوار هستم هر چه زودتر مشکلات موجود در این بخش را بتوانم برطرف کنم.


بیشتربخوانید:اصلاح مقررات بازار سرمایه صنایع کوچک و متوسط/ بخش خصوصی واقعی پیشران بازار در فرابورس 


ایران در انجام کار‌های تیمی ضعیف است

در ادامه بشیری نماینده منتخب استان تهران با اشاره به اینکه متاسفانه ما هنوز یاد نگرفته‌ایم کار تیمی و جمعی را انجام دهیم، گفت: متاسفانه صنعت ساختمان استان تهران با مشکلات بسیار زیادی روبهرو بوده و پایین بودن میانگین عمر صنعت ساختمان در مقایسه با سایر کشور‌ها باعث شده که ایران در این زمینه همواره عقب بماند.

او افزود: ما باید تلاش کنیم میانگین متوسط عمر ساختمان‌های خود را به بالای ۸۰ سال برسانیم.  پایین بودن کیفیت ساختمان‌ها باعث هدر رفت سرمایه‌های ملی می‌شود بنابراین باید در این زمینه دوراندیش باشیم.

بشیری با اشاره به اینکه ما هنوز نتوانسته‌ایم بسیاری از مشکلات خود را در بخش کار تیمی و جمعی حل بکنیم، گفت: انشاالله با هماهنگی بین مجلس و بخش‌های مختلف به ویژه نظام مهندسی بتوانیم در حوزه قانون‌گذاری و رفع مشکلات در بخش‌های مختلف از جمله شهرک‌های صنعتی گام بلندی را برداریم.

نماینده منتخب استان تهران اظهار کرد: نظام مهندسی ساختمان استان تهران، نماد خدمت به مردم است و با توجه به آن که در طی یکی، دو سال آینده چندین وزیر در حوزه راه و شهرسازی تغییر کرده است و هر کدام از این وزرا ایده‌های مختلفی در حوزه ساختمان می‌دهند بتوانیم در این زمینه گام بلندی را برداریم.

او افزود: بسیاری از نمایندگان تصور می‌کنند که مردم باید خود پیگیر رفع مشکلاتشان باشند، اما به عقیده من باید نمایندگان خود به دنبال مردم بروند و در جهت رفع مشکلاتشان اقدامات لازم را انجام دهند.

بشیری در پایان گفت: قانون نظام مهندسی در کشور ما از سال ۱۳۵۰ به تصویب رسیده، اما هنوز بعد از گذشت چندین سال مشکلاتی در قوانین آن وجود دارد و باید هر چه سریع‌تر احیاء شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.