سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قطع چرخه ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان عزم عمومی را می‌طلبد

انصاری مقدم گفت: قطع چرخه ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان انسجام و عزم عمومی را می‌طلبد تا با مشارکت همگانی این زنجیره را قطع کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر علیرضا انصاری مقدم معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت :تلاش همه جانبه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و ارائه خدمات تخصصی به بیماران بستری در بیمارستان‌ها از مهمترین برنامه‌های نظام سلامت در راستای کنترل بیماری کروناست.

او قرنطینه خانگی، پرهیز از حضور در اجتماعات و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و همچنین عدم برگزاری تجمعات همچنان با شدت و حساسیت باید دنبال شود.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: فاصله گذاری اجتماعی برای همه سنین توصیه می‌شود، ولی سالمندان بالای ٦٠ سال بدلیل خطر ابتلای بالا و مرگ و میر نیاز به مراقبت قرنطینه و توجه خاص دارند و علاوه بر آن از افرادیکه دارای بیماری زمینه‌ای هستند باید به شدت مراقبت کنیم و سطح تماس آنان را در اجتماع کاهش دهیم.

او افزود: دارو‌ها و اقلام مورد نیاز بیماران زمینه‌ای و سالمندان را در دوران کرونا برای ۳۰ روز در منزل داشته باشیم تا مجبور به خروج از منزل نباشند.

انصاری مقدم ادامه داد: مشارکت اجتماعی عامه مردم نقش کلیدی در تامین سلامت، پیشگیری و کنترل بیماری‌ها بویژه کرونا دارد.

او اظهارداشت: با رعایت اصول پیشگیرانه در تمامی گروه‌های سنی و توجه ویژه به سالمندان و گروه‌های در معرض خطر می‌توان موارد ابتلا و موارد مرگ و میر ناشی از کرونا را کاهش دهیم.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.