مجتبی میرحسینی گفت : برنامه‌هایی برای جبران این خسارات در ایام پساکرونا پیش‌بینی شده است.

مجتبی میرحسینی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستاندر گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: شیوع ویروس کرونا حوزه گردشگری این استان را مانند بسیاری از نقاط ایران و جهان متحمل خسارات قابل توجهی کرده بطوریکه علاوه بر حمایت دولت برنامه‌هایی برای جبران این خسارات در ایام پساکرونا پیش‌بینی شده است.

او گفت: با شیوع ویروس کرونا ۳۰ نفر از راهنمایان گردشگری و بلد محلی استان که جزو زنجیره تامین گردشگری و مولفه‌های سفر هستند، به دلیل برگزار نشدن تور‌ها و کاهش سفر‌ها کسب و کار خود را از دست دادند.

او افزود: سایر مشاغل گردشگری نیز مانند واحد‌های اقامتی، مجتمع‌های گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی و سفره خانه‌های سنتی به حالت تعلیق درآمده و اقامتگاه‌های بومگردی ریزش داشته که اگر این روند ادامه داشته باشد بسیاری از مشاغل گردشگری دچار آسیب‌های جدی خواهند شد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دبلستی سیستان و وچستان افزود: برنامه‌های مشخص و متنوعی برای دوران پساکرونا در استان درنظر گرفته شده که بلافاصله بعد از اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر عادی شدن شرایط، اجرایی خواهند شد.

وی بیان کرد: در ایام پساکرونا مرحله دوم پویش ملی معرفی و سفر به سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت و در قالب این پویش برنامه‌ها در سطوح ملی و استانی دنبال می‌شود.

میرحسینی ادامه داد: فم تور‌های آشناسازی و برگزاری هفته فرهنگی در استان‌های همجوار نیز اجرا و رویداد‌های گردشگری ملی و استانی نیز برگزار خواهد شد و تولید محتوا به منظور تبلیغات هدفمند در فضای مجازی نیز به شکل متفاوتی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار