سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه احداث موزه مردم شناسی آبیک پس از تامین اعتبار

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین از تکمیل طرح احداث و راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی آبیک پس از تامین اعتبار خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  علیرضا خزائلی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین گفت: کلنگ احداث ساختمان موزه مردم‌شناسی شهرستان آبیک در ضلع جنوبی اتوبان قزوین ـ کرج جنب مجتمع ادارات شهرستان آبیک در اواخر اردیبهشت پارسال هم‌زمان با هفته میراث‌فرهنگی به زمین زده شد و مرحله نخست عملیات اجرایی آن شامل تسطیح زمین، گودبرداری، اجرای بتن مگر، آرماتوربندی، قالب‌بندی و بتن‌ریزی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی انجام شد.

خزائلی افزود: در بازدیدی که در روز‌های گذشته از شهرستان آبیک داشتیم، فرماندار آبیک موافقت خود را برای مساعدت و ادامه طرح در حال احداث ساختمان میراث‌فرهنگی و موزه مردم‌شناسی اعلام کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی شهرستان آبیک یادآورشد: تپه‌های باستانی و فسیل‌های موجود در پیغمبرکوه شهرستان آبیک ازجمله ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان به شمار می‌روند و با به نمایش گذاشتن آثار تاریخی آن در موزه مردم شناسی می‌توان این شهرستان را به یکی از مقاصد گردشگری تبدیل کرد و جایگاه فرهنگی آن را در بین شهرستان‌های استان ارتقا بخشید.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.