سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکایت مبهم بلاتر از اینفانتینو به دلیل برگزاری جلسه با دادستانی سوئیس

فدراسیون جهانی فوتبال در خصوص جلسه اخیر جیانی اینفانتینو با دادستانی سوئیس واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  فیفا در پاسخ به  انتقادات پی در پی بعد از فاش شدن دیدار بین  مارک لوپر دادستان کل سوئیس و جیانی اینفانتینو  رئیس  فیفا در بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدام جیانی جرم محسوب نمی‌شود و هر کسی می‌تواند با دادستانی دیدار کند.

این ادعا در حالی مطرح شده که اینفانتینو یکی از مظنونان اصلی فساد اداری به همراه دادستان قبلی سوئیس برای تصاحب صندلی ریاست فیفا را در سال ۲۰۱۵ است.

فیفا در این بیانیه اعلام کرد: ملاقات با دادستان‌ها روال عادی است و جرم محسوب نمی‌شود و شکایت علیه شخص به دلیل ملاقات با دادستانی یک داستان ساختگی است.

کسانی که می‌ترسند عدالت به اجرا در بیاید، می‌توانند هرگونه شکایت‌ای را مطابق میل خود از ما به دادستانی ارائه دهند. این امر نه مانع اختیارات فیفا می‌شود و نه مانع از همکاری و ملاقات رئیس فیفا با دادستان عمومی سوئیس.

نکته قابل توجه این است که برخی گزارش‌ها حاکی از این است که شخصی ناشناس شکایت خود را از فیفا بابت این ملاقات‌های پی در پی از طریق پست الکترونیکی در شهر  برن سوئیس علیه فیفا کرده است. شنیده می‌شود احتمال دارد سپ بلاتر این فرد ناشناس او باشد.

سپ بلاتر با رد این شکایت اعلام کرد تا به حال  او از اینفانتینو شکایتی به دادستانی نکرده است. بلاتر گفت: من شکایت نکردم و نمی‌دانم چه کسی این کار را کرده است. من شکایتی نکرده ام، چون به گفت و گوی دوستانه اعتقاد دارم.

بلاتر در مصاحبه با روزنامه فرانسوی ال ایکب گفت: من هنوز منتظر رئیس  فیفا یعنی جیانی اینفانتینو هستم تا با من درباره مشکلات صحبت کند، اما فکر نمی‌کنم او بخواهد همچین کاری کند. فکر می‌کنم او از من متنفر است.


بیشتر بخوانید: اتهام تبانی پلاتینی به اینفانتینو


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.