سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکمیل ۳۲ طرح تولیدی نیمه تمام در سال جهش تولید

همزمان با سال جهش تولید، ۳۲ طرح تولیدی نیمه تمام در چهارمحال و بختیاری تکمیل می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، کاظم منزوی معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۳۲ طرح تولیدی و صنعتی نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان تکمیل و وارد مدار بهره برداری می‎ شود.

او با بیان اینکه برای تکمیل این واحد‌ها به ۱۱ هزار و ۱۶۳ میلیارد ریال اعتبار نیاز است افزود: صنایع فولاد، پتروشیمی لردگان، صنایع متالوژی آسیا، نساجی نگین، خاور سیمان پارسیان از مهمترین این طرح‌ها به شمار می‌رود.

منزوی تأمین سرمایه در گردش ۹۱۷ واحد صنعتی برای تثبیت اشتغال و افزایش ظرفیت تولید در استان را از دیگر برنامه‌های این سازمان برای سال جهش تولید برشمرد و اضافه کرد: برای اجرای این برنامه به شش هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

او همچنین از اختصاص ۶۳۰ میلیارد ریال برای نوسازی و بازسازی ۲۰ واحد صنعتی در استان در سال ۹۹ خبر داد و گفت: این اقدام در راستای افزایش ظرفیت این واحد‌های صنعتی و رونق اشتغال انجام می‌گیرد.

منزوی با اشاره به چالش‌های فراروی بخش صنعت استان ادامه داد: افزایش هزینه‌ها به دنبال افزایش نرخ ارز از مهمترین این مشکلات است که نیازمند بازنگری در قیمت محصولات تولیدی است.

او افزود: ناتوانی برخی واحد‌های صنعتی در بازپرداخت تسهیلات بانکی که چنانچه این مشکل رفع نشود منجر به تعطیلی این واحد‌ها می‌شود، مشکلات مربوط به کرایه‌های حمل و نقل و مشکل صادرات از دیگر چالش‌های صنعت استان است که درصدد رفع و پیگیری آن هستیم.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.