سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روستای نجف‌آباد خاش زنگ خطر گسترش کرونا در منطقه را به صدا درآورد

فرماندار خاش گفت: اعلام وضعیت سفید برای این شهرستان متاسفانه حساسیت‌های مردم را نسبت به این بیماری کاهش داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، صاحب‌گل صالحی  در نشست اعضای ستاد مبارزه با کرونای خاش با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: از ابتدای شروع بحران کرونا تاکنون در این شهرستان ۵۲ مورد مثبت ویروس کرونا ثبت شده که ۱۸ مورد آن فقط به روستای نجف‌آباد مربوط است.

او افزود: شناسایی ۶ فرد مبتلا از یک خانواده و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی در محیط این روستا و روستا‌های همجوار هشدار دهنده است.

او اظهار داشت: ممکن است افزون بر چهارهزار نفر از مردم نجف آباد و روستا‌های همجوار و نیز مردم خاش تحت تاثیر این بیماری قرار گیرند، بنابراین هوشیاری و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و قطع زنجیره انسانی، و جداسازی افراد سالم از بیماران در کنار قرنطینه سازی و توصیه برماندن در منزل ضروری است.

فرماندار خاش ادامه داد: هم اینک ۲ نقاهتگاه با ظرفیت بیش از ۴۰ نفر در روستای نجف‌آباد ایجاد شده و یک اقامتگاه با ظرفیت ۱۲۰ تختخواب در مرکز آموزش ۰۸ با همکاری ارتش و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان باید در اسرع وقت تجهیز و راه‌اندازی شود.

او  با اشاره به اینکه رعایت نکردن طرح فاصله گذاری اجتماعی و موازین بهداشتی قطعا آمار شهرستان را افزایش داده و وضعیت بحرانی ایجاد خواهد کرد، اظهار داشت: در کنار اعمال محدودیت‌ها فعالیت گشت‌های نظارتی از جایگاه‌های سوخت، خبازی‌ها، سوپرمارکت‌ها و سایر اصناف با جدیت بیشتر باید مورد توجه باشد و با متخلفان برخورد شود.

صالحی گفت: در این ماه مبارک رمضان و بر حسب نیاز‌های مردم بایستی دستگاه‌های حمایتی و امدادی و انقلابی مانند کمیته امداد، بهزیستی، هلال احمر و ... نسبت به توزیع اقلام معیشتی در مناطقی که قرنطینه خواهند شد، برنامه ریزی و تدبیر کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این نشست گفت: برای پیشگیری از گسترش بیماری ویروسی کرونا که فعلا واکسن و دارو ندارد و گرما نیز در نابودی آن بی تاثیر است، بایستی ۹۸ درصد مردم از لحاظ بدنی ایمن شوند.

دکتر سیدمهدی طباطبایی افزود: با توجه به اینکه با یک بیماری با ماهیت ناشناخته روبرو هستیم و نمی‌توان گفت چه موقع اپیدمی آن پایان می‌یابد و اصطلاح پساکرونا نیز برای آن معنا ندارد، رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی مهمترین راه پیشگیری از آن است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.