سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طغیان کرونا در خوزستان، ۵۳۴ نفر را مبتلا کرد/ ۱۰ نفر از نفس افتادند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵۳۴ نفر در استان خوزستان به ویروس کرونا مبتلا شدند و ۱۰ نفر جان خود را از دست دادند.

علی احسان پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: علیرغم هشدار‌های جدی به شهروندان مبنی بر جدی بودن خطر ویروس کرونا، همچنان شاهد شلوغی بازار‌ها و تردد‌های غیرضروری در سطح شهر و اماکن شلوغ هستیم و همین امر سبب افزایش تعداد مبتلایان می‌شود.

او با اشاره به شناسایی ۵۳۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در ۲۴ ساعت گذشته و افزایش تعداد مبتلایان به ۶ هزار ۳۰۵ نفر، افزود: اهواز با ۲۷۲ مورد ابتلای جدید در صدر است که از این تعداد،  ۳۶ مورد بستری شدند و ۲۳۶ مورد نیز قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

احسان پور اظهار داشت: طی مدت مذکور، شهرستان دزفول ۱۰۳ مورد حدید را گزارش کرده است که از این تعداد، ۲۸ مورد بستری و ۷۵ مورد قرنطینه خانگی شدند، همچنین در اندیمشک ۹ مورد ثبت شده که فقط یک نفر نیاز به بستری در بیمارستان داشت و ۸ مورد دیگر نیازمند قرنطینه خانگی هستند.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، ایذه ۲ مورد قرنطینه خانگی، شوشتر ۱۸ مورد قرنطینه خانگی، بهبهان ۲ مورد جدید  با بستری یک مورد، یک مورد قرنطینه خانگی، ماهشهر ۱۱ مورد با بستری ۵ مورد و ۶ مورد قرنطینه خانگی، رامشیر یک مورد قرنطینه خانگی، آبادان ۲۶ مورد با بستری ۷ مورد و ۱۹ مورد قرنطینه خانگی و خرمشهر ۲۷ مورد با بستری ۳ مورد و ۲۴ مورد قرنطینه خانگی را گزارش کرده اند.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین شادگان ۹ مورد جدید شامل؛ یک مورد بستری و ۸ مورد قرنطینه خانگی، شوش ۳۱ مورد جدید با بستری ۸ مورد و ۲۳ مورد قرنطینه خانگی، کارون ۹ مورد با بستری ۷ مورد و ۲ مورد قرنطینه خانگی، حمیدیه یک مورد بستری، رامهرمز ۴ مورد با بستری یک مورد و ۳ مورد قرنطینه خانگی، مسجد سلیمان ۲ مورد بستری،   باوی ۲ مورد بستری، امیدیه یک مورد بستری و دشت آزادگان ۲ مورد بستری و هویزه ۲ مورد قرنطینه خانگی را گزارش کردند.

احسان پور با بیان اینکه ۱۰ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته در استان خوزستان بر اثر ابتلا به کووید۱۹  جان باختند و مجموع قربانیان به ۳۳۶ مورد رسیده است، اذعان داشت: با توجه به پیش رو بودن عید سعید فطر، همه تهمیدات لازم جهت اقدامات پیشگیری و درمان در حال انجام است.

انتهای پیام/گ

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
لطفا ستاد مبارزه با کرونا بر اعلام امار واقعی مبتلایان و اجرای دستورالعمل ها در کارکنان بهداشتی در شهرستان ها از جمله شادگان نظارت بیشتری کند.اجبار حضور کارکنان بهداشتی مشکوک که تست کرونا دادند و حتی اجبار حضور کارکنان بهداشت کوید19 مثبت به حضور در محل کار منجر به ابتلای بالای 30 نفر از پرسنل بهداشت شادگان در 48 ساعت گذشته (بنا به مدارک مستند) شده و این موضوع برای سایر کارکنان و مردم شادگان باعث ابتلای بیشتر است.