سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همزمان با شب شهادت امام علی(ع)؛

نوای "بک یاالله" در دومین شب دلدادگی قدر

آیین معنوی دومین شب از شب های قدر (بیست و یکم) ماه مبارک رمضان شامگاه پنج‌شنبه با رعایت تمهیدات بهداشتی در مناطق مختلف استان فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مردم استان فارس در دومین شب از احیا و لیالی قدر و همزمان با شب شهادت نخستین پیشوای شیعیان جهان حضرت علی(ع) با شب زنده‌داری و نیایش تا سحرگاه امروز جمعه به عبادت و راز و نیاز با معبود پرداختند.

برخی شهروندان شیراز در دومین شب از لیالی قدر با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در جوار حرم علی بن حمزه (ع) از نوادگان امام موسی کاظم (ع) به راز و نیاز با خالق یکتا پرداختند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز در این آیین در رثای شهادت مولی الموحدین علی (ع) سخنرانی داشت.

حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) که در سالیان گذشته از کانون‌های مهم گردهمایی مردم و برپایی آیین شب قدر بود، همچنان برای پیشگیری از کرونا پذیرای زائران نیست.

محافل آیین احیا دومین شب قدر با تدابیر اندیشیده شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و شب زنده‌داران پس از دعا، نیایش و قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر مؤمنان قرآن به سر گرفتند.

همچنین مردم مومن و روزه دار فارس بعد از آیین قرآن به‌سر در عزای اولین پیشوای شیعیان جهان امام علی(ع) به سوگ نشستند و اشک ماتم ریختند.

روزه‌دارانی هم که بدلیل شرایط خاص این روزها و پیشگیری از گسترش کرونا، موفق به حضور در اماکن مذهبی برای بجای آوردن آیین‌های شب قدر نشدند از طریق پخش مستقیم تلویزیونی و در منازل خود به عبادت و راز و نیاز با پروردگار پرداختند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.