سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پزشکان خانواده بازوان قدرتمند تیم درمان

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان گفت: پزشکان خانواده درخط مقدم درمان در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰هزار نفر بازوان قدرتمند حوزه پیشگیری و درمان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  محمد جعغری، مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان امروز در جلسه‌ای که به صورت ویدیو کنفرانس بامحوریت بیماری کرونا با پزشکان خانواده و تیم سلامت سراسر استان برگزار شدبا اشاره به اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا در زمینه پیشگیری، درمان این بیماری اقدامات موثر و مفیدی به همت تیم درمانی و پزشکان خانواده در سراسر استان انجام شده است گفت:پزشکان خانواده در سطح اول در شناسایی به مو قع بیماران و تشخیص کووید ۱۹ کمک قابل توجهی را سطح استان داشته اند.

جعفری افزود: پزشکان خانواده شامل ۵ رکن از جمله پزشک، دندانپزشک، ماما، داروخانه و آزمایشگاه است را شامل می‌شود و در شهرستان‌ها و روستا‌های استان توانستند با خدمات درمانی خود در زمینه تشخیص به موقع بیماری‌ها ازجمله کووید۱۹ خوب عمل کنند و از مراجعه افراد به مرکز شهر‌ها جلوگیری کنند.

او تصریح کرد: تیم درمانی پزشک خانواده در خط مقدم باعث آرامش خاطره جوامع روستایی در این مدت بیماری کرونا شده است که کمتر از کسی از آن‌ها یاد می‌کند.

جعفری در ادامه اظهار داشت: بسیاری از بیمه شدگان بیمه سلامت و بیماران به دلیل استرس ناشی از مبتلا شدن به بیماری کرونا به پزشک خانواده مراجعه کردند و تیم‌های سلامت در زمینه بیماری کرونا باآموزش، پیشگیری و تشخیص به موقع درماه‌های اخیر کمک‌های قابل توجهی به مردم کردند.

او بیان کرد: بیمه سلامت بیماران با تشخیص کووید ۱۹ که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند را در کمتر از ۲۴ ساعت تحت پوشش خود قرار می‌دهد که به صورت رایگان بستری، درمان و ترخیص می‌شو ند.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان گفت:۵۰۰ نفر پزشک خانواده که ۳۰۰ نفر آن پزشک و ۲۰۰ ماما را شامل می‌شود در سطح استان فعالیت می‌کنند که خدمات درمانی و بهداشتی را ارایه می‌کنند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.