سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون استاندارسیستان و بلوچستان :

روابط عمومی‌ها با گفتمان سازی و تولید محتوا، چهره واقعی استان را معرفی کنند

زینی وند گفت:روابط عمومی‌ها باید با گفتمان سازی و تولید محتوا،چهره واقعی استان را که سرشاراز ظرفیت و استعداد است را معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علی زینی وند  در نشست مشترک شورای اطلاع رسانی و شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان که در آستانه فرارسیدن بیست هفتم اردیبهشت روز “ارتباطات و روابط‌عمومی” در استانداری برگزار شد؛ با تبریک هفته روابط عمومی؛ روابط‌عمومی‌ها را صدای مردم و‌حاکمیت خواند و اظهار داشت: روابط‌عمومی‌ها باید با گفتمان‌سازی، تولید محتوا و تصویر سازی مثبت، چهره واقعی استان را معرفی کنند.

او افزود: در بعضی مواقع، مطالبی توسط شخصیت‌های شناخته شده مانند هنرمندان و ورزشکاران از روی ناآگاهی به مسایل استان، منتشر می‌شود که انتظار داریم، روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی صحیح از تاثیرگذاری منفی این موضوعات بر فضای استان جلوگیری کنند.

رییس شورای اطلاع رسانی استان با اشاره به نقش روابط‌عمومی در سازمان‌ها؛ تصریح کرد:اگر مدیر سازمان به روابط‌عمومی توجه نکند، این مدیر اهمیت اطلاع‌رسانی و انعکاس اقدامات را درک نکرده است و مدیریت وی با چالش روبروست، لذا روابط‌عمومی‌ها باید به صورت مستقل توسط اداره‌کل روابط‌عمومی استانداری و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مورد ارزیابی قرار بگیرند و مشکلات و نقاط ضعف و قوت آن‌ها شناخته شود.

زینی وند افزود: در اختیار داشتن ابزار تخصصی لازمه کار یک روابط‌عمومی است، اما روابط‌عمومی بدون دانش و تخصص نمیتواند کار‌های خلاقانه انجام دهد، لذا روابط‌عمومی در صورتی موفق است که دارای دانش، سلیقه، خلاقیت و ابتکار باشد.

او  بیان کرد: افرادی که در حوزه روابط‌عمومی کار می‌کنند باید ذاتا به کار روابط عمومی علاقمند باشند چراکه کار روابط عمومی کاری بیست و چهار ساعته است و زمان مشخص اداری و ابزار تعریف شده‌ای برای این کار تعریف نشده است و نباید آن را به عنوان کاری در چارچوب وقت اداری تعریف کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری افزود: آنچه که در روابط عمومی ضامن موفقیت آن است؛ هنر، دانش و خلاقیت در عرصه روابط عمومی است.

زینی وند در ادامه با اشاره به نقش شورای اطلاع رسانی گفت: شورای اطلاع رسانی بعد از حدود یک قرن کار دیوانسالاری، با تصویب دولت و ابلاغ ساختار، قوام گرفته است که زمینه‌ی تقویت روابط عمومی‌ها را فراهم خواهد کرد و روابط عمومی‌ها با دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌های شورای اطلاع‌رسانی جایگاه خودشان را به دست خواهند آورد.

او  در پایان گفت: باید دغدغه‌های عرصه روابط عمومی به مرکز منعکس شود تا جایگاه روابط عمومی‌ها به لحاظ اداری نیز تقویت گردد.

در این جلسه چند تن از مدیران روابط عمومی استان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در مورد اطلاع‌رسانی پیام‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین آخرین اخبار و اطلاعات بیماری کرونا پرداختند.

فرمانداران استان هم به صورت ویدیو کنفرانسی حضور داشتند و به بیان آخرین وضعیت شهرستان در خصوص بیماری کرونا پرداختند.

انتهای پیام./ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.