سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لابی‌گری در برخی انتصاب‌ها/ تشکل‌های مردمی فعال‌تر شوند

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه شورا‌های شهر‌ها و روستا‌ها گفت: فعالیت تشکل‌های مردمی کمرنگ شده است و شاهد لابی‌گری در برخی انتصاب‌ها در شهرداری‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی  گفت: شورا‌ها بعد از دو دهه فعالیت هنوز از سوی شهرداری‌ها جدی گرفته نمی‌شوند و این درست نیست و متأسفانه آشنا نبودن مسئولان و کارشناسان با وظایف شورا از آفت‌های کاری منتخبان مردم در مدیریت شهری است.

او با تاکید بر اینکه عدم ارتباط تشکل‌های مردمی با شورا‌های شهر مشهود است، ادامه داد: انتظار مردم از شورا‌های اسلامی جلوگیری از لابی گری است و باید شورا‌های شهر از لابی گری در انتصاب‌ها جلوگیری کنند.

او با انتقاد از لابی‌گری در امور جاری و انتخاب مدیران اظهار داشت: فقدان ارتباط کافی میان شورا‌ها با تشکل‌های غیر دولتی احساس می‌شود و با اینکه کار‌های خوبی در شهرداری‌ها و شورا‌های شهر‌ها انجام می‌شود، ولی مردم دید مثبتی به عملکرد آن‌ها ندارند.

امام جمعه تبریز شفاف نبودن آئین نامه‌ها، مقررات و مصوبات از دیگر مشکلات این حوزه است، افزود: مطالبات افکار عمومی از شورا‌ها زیاد است و جایگاه شورا‌ها از سوی مسئولان باید مورد توجه قرار گیرد.

آل هاشم با اشاره به اینکه حفظ سلامت مالی اولویت مهم اعضای شورا باشد، ادامه داد: جلوگیری از تخلفات مهم‌ترین مطالبه مردم از شورا‌های اسلامی بوده و شهرداران به دلیل نفوذ در محلات شهر‌ها و بعضی از اعضای شورا این تشکل را نادیده می‌گیرند.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.