به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بهناز رستگارفر معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی فارس گفت: با اینکه از زمان شیوع کرونا ویروس تماسهای ۱۱۵ افزایش چشمگیری یافته است، اما در فروردین ۹۹ از ۵۷ هزار و ۳۰۴ تماس، تنها ۴ درصد تماسها به عنوان مزاحم در سامانه اورژانس به ثبت رسیده و تحت پیگیری قانونی قرار گرفته است.
او با اشاره به برخوردهای قانونی انجام شده با افرادی که به هر عنوان برای اورژانس ایجاد مزاحمت میکنند، افزود: اورژانس، سازمانی حساس با عملکردی حیاتی است که ثانیهها نقش مهمی دارند و هر گونه اختلال در این عملکرد میتواند جان انسانی را به خطر بیاندازد، به همین دلیل با افرادی که هرگونه اختلال در این روند ایجاد کنند، برخورد قانونی میشود.
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی فارس با مهم شمردن نقش خانوادهها در جلوگیری از ایجاد اینگونه ناهنجاریهای اجتماعی، گفت: بیشترین میزان مزاحمتها از سوی جوانان و نوجوانان است و یکی از علتهای کاهش میزان مزاحمتها علاوه بر پیگیری قانونی انجام شده، ممکن است حضور اعضای خانواده در کنار هم و کنترل رفتارهای جوانان و نوجوانان از سوی خانوادهها باشد.
رستگارفر ابراز امیدواری کرد: با حمایت مراجع قانونی و همکاری خانوادهها در ارتقای فرهنگ استفاده از شماره تماسهای امدادی، شاهد حذف مزاحمتهای اورژانس ۱۱۵ در آینده نزدیک باشیم.
انتهای پیام/