به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی فرخ زاد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تعدیل سیاستهای استانی را راهکاری برای کنترل قیمت مسکن در قزوین برشمرد و افزود: باید اراضی شمال اتوبان قزوین-تهران توسعه یابد که در حال حاضر یک زمین ۲۵۰ هکتاری در ناحیه مهرگان برای این موضوع اختصاص یافته است.
فرخ زاد اضافه کرد: نزدیک به پنج هزار هکتار زمین برای ساخت در شمال آزادراه قزوین-تهران پیش بینی شده بود که این طرح تفصیلی در سال ۹۴ به علت فراهم نبودن زیرساختها و خدمات زیربنایی توسعه نیافته به ۳۰۰ هکتار کاهش پیدا کرد و همچنان بلاتکلیف باقی مانده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: همچنین وجود باغهای سنتی در اطراف شهر قزوین سبب شده است تا امکان توسعه شهری برای تأمین نیاز زمین و ملک وجود نداشته باشد.
او، افزایش قیمت مصالح ساختمانی و دستمزد نیروی کار را از دیگر عوامل گرانی مسکن دانست و گفت: از نظر شهرسازی، کمبود زمین با اضافه کردن تراکم به مناطق شمال شهر قزوین که زیرساختهای آن اجازه میدهد، قابل جبران بوده است.
فرخ زاد با تأکید بر اینکه در صورت عدم صدور مجوز افزایش تراکم در مناطق شمال شهر قزوین، رشد بیشتر قیمت مسکن را در برداشت، افزود:، زیرا با این اقدام، نرخ زمین بین واحدهای بیشتری سرشکن میشود و قیمت هر واحد تا حدودی کاهش مییابد.
انتهای پیام/ک