سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رعایت دستورالعمل فاصله گذاری اجتماعی در ایام شب قدر

معاون بهداشتی و سخنگوی ستاد مدیریت کرونا استان کرمانشاه گفت : با توجه به فرا رسیدن شب‌های قدر برگزاری مراسم دعا و نیایش در مساجد و اماکن فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی رعایت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛شکیبا معاون بهداشتی و سخنگوی ستاد مدیریت کرونا استان کرمانشاه گفت : اولویت برگزاری مراسم در فضای باز مساجد با رعایت فاصله حداقل یک متر می‌باشد.

او گفت : در صورت عدم وجود فضای باز، برگزاری مراسم در داخل شبستان مساجد با ۲۵ درصد ظرفیت به حالت صف نماز با رعایت فاصله حداقل یک متر می‌تواند انجام شود.

شکیبا افزود : رعایت تهویه مناسب در محل‌های بسته مانند شبستان الزامی است.

او افزود : اطلاع رسانی از سوی هیئت امناء مساجد و بسیج محل مبنی بر عدم حضور بیماران خاص و بیماری‌های زمینه‌ای با ریسک بالا و همچنین کودکان و سالمندان در مراسم صورت پذیرد.

شکیبا ادامه داد : از هر گونه پذیرایی و توزیع نذورات جداً خودداری شود.مدت زمان برگزاری مراسم حداکثر دو ساعت باشد.جلسات مداحان مشهور می‌تواند در فضا‌های باز مانند ورزشگاه‌ها با محدود به ۲۵% ظرفیت با رعایت فاصله گذاری اجتماعی می‌تواند برگزار شود.برگزاری مراسم در مساجدی که طبق راهنمای فاصله گذاری حداقل امکانات را ندارند خودداری شود.هیئت امناء، روحانی مساجد و بسیج مسئول نظارت و حسن اجرای برنامه در مساجد می‌باشند.مرکز امور مساجد هماهنگی لازم را با مساجد در جهت اجرای راهنما‌های بهداشتی و مفاد این نامه را داشته باشند.حضور کلیه افراد در محل برگزاری مراسم بایستی با ماسک و دستکش باشد.افراد شرکت کننده لازم است سجاده، مهر، قرآن و مفاتیح و چادر نماز شخصی (مخصوص بانوان) خود را همراه بیاورند .

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.