سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با رعایت پروتکل‌های بهداشتی؛

۱۹۰ مسجد استان همدان میزبان روزه داران در شب های قدر

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از برگزاری مراسم شب قدر در ۱۹۰ مسجد استان همدان بر اساس دستورالعمل ستاد کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت الاسلام محمد هادی نظیری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از برگزاری مراسم شب قدر در ۱۹۰ مسجد استان همدان خبر داد و گفت: مساجد باید پروتکل‌های بهداشتی را طبق دستورالعمل ستاد کرونا اجرا کنند.

 او  گفت: پس از ابلاغ موضوع بازگشایی مساجد برای برگزاری مراسم شب‌های قدر جلسه‌ای به صورت ویدئو کنفرانس با مدیران ادارات تبلیغات اسلامی در شهرستان‌های استان همدان برگزار و وضعیت مساجدی که توان مهیا کردن شرایط برای بازگشایی را دارند بررسی شد،

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بیان کرد : تا کنون اسامی ۱۹۰ مسجد شهری در نقاط مختلف استان همدان برای استفاده مؤمنان به استانداری همدان اعلام شده است.

نظیری گفت: به دنبال آنیم تعداد مساجد افزایش پیدا کند چرا که هرچه تعداد مساجد بیشتر شود توجه و تمرکز جمعیتی شکسته خواهد شد.

 او بیان کرد:  با این اقدام مساجد از غربتی که چندماه درگیر آن بودند خارج می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه این آمار تنها مساجد شهری را شامل می‌شود، گفت: در حال حاضر تعداد مساجد شهری استان همدان یک هزار و ۳۰۰ مورد است که البته برخی از آن‌ها فعال نیستند.

نظیری تاکید کرد:  احتمال افزایش تعداد مساجد برای برگزاری برنامه‌های شب‌های قدر وجود دارد و باید شرایط لازم مهیا شود،.

او گفت: مساجد باید تیم اجرایی قوی داشته و مقدمات کار را به درستی فراهم کنند ضمن اینکه امکان فاصله گذاری اجتماعی و پیش‌بینی تهویه مناسب مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه شاید بسیاری از مساجد استان همدان این ویژگی‌ها را نداشته باشند و فراهم کردن شرایط در آن‌ها دشوار باشد، گفت: نماینده شبکه بهداشت باید شرایط را برای بازگشایی مساجد تأیید کند.

نظیری افزود: وظیفه بازرسی و تأیید وضعیت مساجد به دانشگاه‌علوم‌پزشکی سپرده شده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/د.ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.