کارشناس مذهبی همدان گفت: شب قدر شب توبه و تضرع و فرصتی برای پاکسازی نفس است.

شب‌های قدر بهترین فرصت برای توبه و پاکسازی نفسحجت‌الاسلام طالبی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛با اشاره به اینکه شب‌های قدر بهترین فرصت برای پاک‌سازی نفس است افزود: باید از فرصت شب‌های قدر برای نزدیکی به خداوند استفاد کنیم.

او بابیان اینکه اعمال شب‌های قدر بسیار مهم است، اظهار داشت: در شب‌های قدر ملائکه در زمین قرار می‌گیرند و اعمال انسان را محاسبه می‌کنند که در این میان باید در این سه شب عزیز با خداوند راز و نیاز کنیم تا خداوند سرنوشت ما ن را تعیین کند.

کارشناس مذهبی همدان اظهار داشت: ماه رمضان و شب‌های قدر ماه نزول قرآن کریم است و فرصت بسیار مناسبی برای انس با این کتاب آسمانی و انسان‌ساز است.

حجت الاسلام طالبی ابراز داشت: قرآن باید در متن زندگی مردم نهادینه شود و شب‌های قدر فرصت بسیار مناسبی برای نزدیکی با خداوند است.

اویادآورشد: یکی از مهم‌ترین فرصت‌های شب قدر پیوست قرآن و عترت است که برای تحقق این امر مهم باید تلاش کرده و باید از این فرصت مهم و عزیز نهایت استفاده را داشته باشیم.

این کارشناس مذهبی قرائت دعا‌های مناسبتی شب‌های قدر، ابوحمزه ثمالی، مداحی، مراسم احیای شب‌های قدر، مراسم قرآن به سر گرفتن و قرائت دعای جوشن کبیر، خواندن مناجات حضرت علی (ع) و زیارت عاشورا، پاسخ‌گویی به احکام و شبهات دینی و محافل انس از برنامه‌های مهم در شب‌های قدر است.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار