سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از روغن موتورهای تقلبی تا تعویض روغن های لاکچری

افزایش قیمت‌ها باعث شده است این روز‌ها بازار روغن‌های تقلبی و بی‌کیفیت داغ شود و از سوی دیگر هزینه تعویض خودروهای مدل بالا بسیار زیاد شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، زمانی که قیمت‌ها در بازار افزایش می‌یابد، زمینه برای توزیع روغن تقلبی فراهم می‌شود. ممکن است در ابتدا مقرون‌به‌صرفه به نظر برسد، اما به دلیل خراب‌کردن موتور خودرو، مالکان باید چند‌برابر برای تعمیر آن هزینه کنند. این بخشی از صحبت‌های اسدی، مسئول یکی از اتوسرویس‌های خیابان پیروزی است که از گرانی روغن موتور‌ها درمقایسه‌با سال گذشته شکایت دارد.

او ادامه داد:کارخانه‌های تولید روغن موتور به بهانه گرانی و کمبود مواد اولیه قیمت محصولات خود را افزایش داده‌اند. این در حالی است که این روز‌ها دیگر روغن موتور‌های برند و مطرح در بازار کمتر پیدا می‌شود. بشکه روغن را تا قبل از سال جدید باید ٢ میلیون و نیم می‌خریدیم و حالا با شیوع کرونا و کمبود مواد اولیه و گرانی اجناس در بازار باید خیلی بیشتر از این مبلغ هزینه کنیم.


بیشتر بخوانید: روغن موتور در سربالای گرانی


این فروشنده افزود: در‌حال‌حاضر هزینه تعویض روغن پراید با فیلتر، ۶۰ تا ۷۰ هزارتومان و گاهی اوقات هم به ١٢٠هزار تومان می‌رسد. برای خانواده پژو بالای ٢۵٠ هزار تومان هزینه دارد. تعویض روغن خودرو‌های خارجی هم از ٣٠٠ هزار تومان به ۶٠٠ هزار تومان رسیده است.

اسدی بیان کرد: گرانی باعث شده تا مالکان خودرو کمتر به ما مراجعه کنند، این در حالی است که هر خودرویی نهایتا بین ۵ تا ۷ هزار کیلومتر کارکرد باید به تعویض روغنی مراجعه کنند و همین باعث خرابی و در نهایت استهلاک خودرو می‌شود. البته مالکان خودور‌های مدل‌پایین کمتر تمایلی برای تعویض روغن موتور خودروِ خود با روغن باکیفیت و مرغوب دارند. خوشبختانه صاحبان خودور‌های مدل‌بالا و لاکچری در این زمینه مشکلی ندارند و خوب هم هزینه می‌کنند. گاهی برای یک تعویض روغن موتور خود از ۷۰۰ هزارتومان تا یک میلیون تومان هم هزینه می‌کنند.

 

 

شناسایی روغن‌های تقلبی در بازار مشهد

حامد یزدی‌زاده، رئیس اتحادیه فروشندگان روغن موتور، فیلترجات، تعویض روغن، شست‌وشو و توقفگاه خودرو مشهد، گفت:وجود روغن موتور تلقبی در مشهد صفر نیست، اما متخلفان به اندازه کافی جایی برای جولان ندارند، زیرا خوشبختانه در مشهد با همکاری دستگاه های مربوطه نظارت خوبی بر واحد‌های صنفی این حوزه و اتوسرویس‌ها انجام می‌شود.

او ادامه داد: روغن مرغوب در مشهد از مرجع خوبی تأمین می‌شود؛ روغن موردنیاز تهیه و توزیع اتوسرویس‌ها از چهار پالایشگاه مادر تأمین می‌شود و این محصولات با سود خیلی کم و جزئی (۲ و نیم درصد) به دست فروشندگان اتوسرویس‌ها در مشهد می‌رسد. عمده‌فروشان هم جنس را با اطمینان و شناسنامه به دست مشتری می‌رسانند.

 

 

تعویض روغن های لاکچری

رئیس اتحادیه فروشندگان روغن موتور تصریح کرد: هزینه تعویض روغن خودرو بستگی به نوع خودور و محصولی که مصرف می‌کنند، دارد. این مبلغ از حداقل ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان آغاز می‌شود و تا ۸۰۰ هزارتومان و شاید هم بالای یک میلیون تومان می‌رسد. خودور‌های فوق لاکچری قیمت تعویض روغنشان گاهی به بیش از یک میلیون تومان می‌رسد.

یزدی زاده تاکید کرد: تعویض روغن خودرو بستگی به پیمایش خودرو دارد. استاندارد هر تعویض روغن بین ۵ تا ۷ هزار کیلومتر است؛ اما گاهی اوقات صاحبان خودرو باید شرایط را بسنجند، ترافیک جاده شنی، آفرود  وضعیت را تغییر خواهد داد.

 

انتهای پیام//م.م

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.