سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت سراب فارسبان نهاوند در فهرست آثار ملی کشور

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی نهاوند گفت:سراب زیبا و پرآب فارسبان نهاوند به عنوان یکی دیگر از آثار ملی ثبت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محسن جانجان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی نهاوند با اعلام این خبر گفت: نهاوند دارای سه منطقه گردشگری بام نهاوند، سراب گیان وسراب فارسبان است و ظرفیت‌های زیادی در این زمینه دارد.

او افزود: نهاوند با داشتن ۲۶۴ دهنه سراب، چشمه وقنات به شهر سراب‌ها معروف بوده و جایگاه نخست را دراستان همدان دارا است که با ثبت سراب فارسبان به عنوان میراث طبیعی  و در فهرست آثار ملی موجب حفظ آن می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی شهرستان نهاوند گفت: امروز خروجی سراب فارسبان به میزانی پایدار و ثابت رسیده است و به همین منظورکار تهیه پرونده ثبت ملی آن به کمک دوستداران محیط زیست وانجمن‌های میراث فرهنگی استان همدان و شهرستان نهاوند انجام گرفت.

جانجان افزود: برای ساماندهی این سراب در چندین مرحله اقدامات خوبی انجام شده است که در صدد تداوم این فعالیت‌ها در سراب برای تبدیل به یکی از مناطق گردشگر پذیر هستیم.

او با بیان اینکه طبیعت بکر و زیبای این سراب گردشگران زیادی را به این سراب جذب می کند، گفت:   وظیفه  حفاظت که از این موهبت الهی بر عهده همه است.

انتهای پیام/د.ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.