سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاکدل: فدراسیون هندبال با اساسنامه جدید آسیب می‌بیند

رئیس فدراسیون هندبال گفت: در اساسنامه جدید، رئیس فدراسیون هندبال در مجمع عمومی فقط نقش رای دهنده دارد که این موضوع به ورزش آسیب می‌زند.

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال در گفت و گو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: رئیس فدراسیون در اساسنامه جدید در مجامع عمومی تنها نقش رای دهنده دارد. این موضوع در طولانی مدت به ورزش آسیب می‌زند. در شرایط فعلی اداره کل استان‌ها نماینده خود را برای مجمع عمومی معرفی می‌کنند و فدراسیون‌ها با توجه به آیتم‌های مربوطه آن‌ها را تایید یا رد می‌کنند. همچنین دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها در این تصمیمات نقش مهمی دارد.  

او گفت: اگر قرار است رئیس  فدراسیون به عنوان رئیس مجمع نباشد قطعا به ورزش آسیب‌هایی وارد می‌شود. فدراسیون هندبال تعامل بسیار خوبی با مدیر کل ورزش استان‌ها دارد، اما این اقدام نقش فدراسیون را در استان‌ها کاهش می‌دهد.

پاکدل عنوان کرد: اساسنامه قبلی فدراسیون‌های ورزشی مشکلاتی داشت که در برخی موارد خطر تعلیق را برای فدراسیون‌های ورزشی ایران به همراه داشت. با اصلاحی که در اساسنامه صورت گرفت، مجمع عمومی به عنوان عالی‌ترین رکن در مجامع قرار گفته است. این تصمیم یکی از نکات بسیار خوب اساسنامه جدید است.

او درباره اساسنامه جدید بیان کرد: در اساسنامه جدید اختیاراتی به مجمع عمومی درباره عزل یا پذیرش رئیس فدراسیون داده شده است. نقش هیئت رئیسه در فدراسیون‌های ورزشی نسبت به قبل بیشتر شده است. فدراسیون در هر رشته ورزشی نقش اصلی را ایفا می‌کند و بار مسئولیت تصمیماتی که گرفته می‌شود به دوش فدراسیون  است.

رئیس فدراسیون هندبال درباره کم شدن تعداد اعزام اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی و تحریم‌های ظالمانه، ما با مشکلات ارزی مواجه هستیم. وزارت ورزش و جوانان با توجه به شرایط روز تصمیم گرفته است که سفر‌ها و اردو‌های برون مرزی را کیفی کند. این تصمیم که از سوی وزارت ورزش گرفته شده به نفع ورزش ایران است.


بیشتر بخوانید: آغاز تمرین هندبالی‌ها در آلمان


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.