نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: تاج برای حوزه کاری اش ارزش قائل نیست و فوتبال را پایین‌تر از موضوع گوشت می‌داند.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، احسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده مجلس شورای اسلامی درباره اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در فدراسیون فوتبال و اینکه مهدی تاج سوال کرده است که چرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی جای اینکه تا این اندازه درباره به بحث اجرای این قانون در فدراسیون فوتبال می‌پردازند به قیمت گوشت توجهی ندارند، بیان کرد: اجرای قانون در فدراسیون فوتبال روند خود را طی می‌کند و دستگاه‌های نظارتی هم ورود کردند. نقش مجلس نظارت عالی روی حسن اجرای تمام قوانین است. فراکسیون جوانان مجلس پیشگام اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان شده است و من هم توفیق داشتم در کنار اعضای این فراکسیون باشم. قانون مذکور در ۱۳ فدراسیون ورزشی تا حد زیادی اجرایی شد. هر چند در هیئت‌های ورزشی هم ضرورت اجرای قانون وجود دارد و امیدوارم پیگیری که در وزارت ورزش و فدراسیون‌ها صورت می‌گیرد در کلیه هیئت‌های ورزشی استان‌ها هم این قانون انجام شود.

قاضی‌زاده: تاج فوتبال را پایین‌تر از موضوع گوشت می‌داند

درباره گرانی گوشت هم ورود می‌کنیم، اما این موضوع دلیل نمی‌شود روی اجرای قانون در فوتبال نظارت نکنیم

قاضی زاده تصریح کرد: ما روی اجرای قانون نظارت کامل داریم و به عنوان موکلان مردم که از همین مردم رای اعتماد گرفته ایم در هر موضوعی ورود می‌کنیم. مهدی تاج اطلاع ندارد نمایندگان مجلس درباره بحث کالا‌های اساسی، اقلام خوراکی و گرانی گوشت هم نظارت دارند. حتی در همین زمینه روی عملکرد وزارت جهاد و کشاورزی و شرکت پشتیبانی دام نظارت کامل وجود دارد، اما این امر دلیلی نمی‌شود درباره حوزه ورزش و اتفاق‌هایی که در فوتبال می‌افتد یا در جریان است موضع گیری نکنیم یا اینکه روی حسن اجرای قانونی که خود مجلس تصویب کرده است نظارتی نداشته باشیم. به همین دلیل درباره حوزه ورزش و فوتبال هم اظهار نظر می‌کنیم.

پنج بار درباره فدراسیون فوتبال حرف زدم، اما تاج می‌گوید ۲۵۰ بار در این مورد موضع گیری کرده ام

او ادامه داد: مسیر اجرای این قانون در فدراسیون فوتبال از طریق مجمع عمومی فدراسیون باید انجام شود و در مجمعی که قرار است ۱۹ اسفند برگزار شود یکی از مسائلی که باید مورد بررسی قرار بگیرد اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در ارکان مختلف فدراسیون شامل هیئت رئیسه و هیئت‌های استانی است. من در طول این مدت نسبت به فدراسیون فوتبال تنها پنج بار موضع گیری کردم، اما اینکه مهدی تاج می‌گوید من ۲۵۰ بار درباره مسئولان فدراسیون صحبت کرده ام عاری از واقعیت است.

قاضی‌زاده: تاج فوتبال را پایین‌تر از موضوع گوشت می‌داند

درست نیست دوستان بگویند درباره فوتبال سکوت کنیم

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: نکته عجیب و جالب این است که رئیس فدراسیون فوتبال این رشته را پایین‌تر از موضوع گوشت می‌داند و فردی که برای حوزه کاری اش ارزش قائل نیست با این وضعیت نمی‌تواند مدیریت صحیح و جامعی داشته باشد. حرفمان این است تمام موضوعات برای نمایندگان مجلس مانند گرانی گوشت، فوتبال و ورزش اهمیت دارد و درباره آن‌ها صحبت می‌کنیم. همانگونه که درباره کنترل قیمت گوشت وزیر جهاد و کشاورزی را بازخواست می‌کنیم و او را به مجلس فرا می‌خوانیم فوتبال هم دغدغه ما است و خواهد بود. اصلا اینگونه نیست دوستان بگویند نمایندگان مجلس باید درباره فوتبال سکوت کنند. ضمن اینکه قانون اساسی صراحت دارد که نمایندگان می‌توانند در کل شئون اجرایی، اداری، قانونی و حوزه‌های مختلف می‌توانند نظارت و قانون گزاری کنند.

قاضی زاده هاشمی درباره اینکه مسئولان وزارت ورزش اظهارات اخیر او مبنی بر اینکه مهدی تاج هم مشمول قانون بازنشستگی می‌شود و اگر قصد ادامه فعالیت دارد باید به شرکت فولاد مبارکه برود نقض کرده و گفته اند تاج مشمول قانون بازنشستگی نمی‌شود، اظهار داشت: ما قانون‌گذار، مجری اجرای قانون و دستگاه نظارتی داریم. طبق قانون اعاده بازنشستگان افراد باید در آخرین سمت و پستی که در هر جایی بوده اند فعالیت کنند. فلسفه اعاده این است که دستگاه قبلی می‌گوید به این فرد نیاز دارم و می‌خواهم از او استفاده کنم. طبق قوانین مصوب سال ۷۳ و ۶۱ اعاده فعالیت بازنشستگان سه شرط دارد.

سازمان بازرس کل کشور درباره بحث اعاده فعالیت مهدی تاج اظهار نظر کرده است

او ادامه داد: فردی که قصد اعاده دارد باید این کار را در سمت قبلی، برای مهلت معین و با مصوبه هیئت دولت انجام بدهد. باید دید آخرین جایی که فرد بازنشسته در آن فعالیت کرده کدام دستگاه است. دستگاهی هم که می‌تواند درباره این موضوع اظهار نظر کند، سازمان بازرسی کل کشور است و این سازمان هم به صورت خاص در بحث مربوط به فدراسیون فوتبال اظهار نظر کرده و تصمیم گیری می‌کند. وزارت ورزش نفیا و اثباتا در مقامی نیست که در مورد این قانون تصمیم گیری و اظهار نظر کند.

قاضی‌زاده: تاج فوتبال را پایین‌تر از موضوع گوشت می‌داند

درباره اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در فدراسیون فوتبال اعاده مستقیم انجام می‌دهیم

او ادامه داد: قطعا این قانون در فدراسیون فوتبال اجرا می‌شود و دستگاه نظارتی و مرجع قضایی (سازمان بازرسی کل کشور) پیگیر ممنوعیت حضور بازنشستگان در فدراسیون فوتبال هستند. درباره قانون منع به کارگیری بازنشستگان پیگیری قضایی را مستقیم کردیم. یعنی به میزان آحاد مردم می‌توانند در دادگاه‌ها، دادسرا‌ها اعاده جرم کنند.

استعفای بازنشستگان باید در مجمع فدراسیون پیگیری شود

قاضی‌زاده درباره اینکه فدراسیون فوتبال اعلام کرده تصمیم گیری درباره بازنشستگان این فدراسیون در دستور کار مجمع عمومی آتی نیست، گفت: این موضوع باید در مجمع فدراسیون رسیدگی شود و الزامی ندارد که در برنامه و دستور کار مجمع قید شود یا نشود. افرادی فاقد صلاحیت باید این موضوع را به اعضای مجمع بگویند در غیر این صورت دستگاه‌های نظارتی ورود می‌کنند و فکر می‌کنم وزارت ورزش و دستگاه‌های نظارتی هم این موضوع را اعلام کردند. در مورد شخص مهدی تاج هم که گفته من اعاده هستم آنچه برای ما ملاک است، اعاده قانونی است و او می‌تواند در آخرین جایی که بوده است اعاده شده و ادامه فعالیت دهد.

وقتی ۱۳ فدراسیون از قانون تبعیت کردند و وزارت ورزش هم پیگیر است باید در فوتبال هم اجرا شود

قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: بالاترین رکن ما اجرای قانون است و دوستان باید از این مسئله تبعیت کنند و به دنبال گرفتن نظر از این و آن نباشند. چشم‌های بینای زیادی وجود دارد و نباید مقاومتی نسبت به اجرای قانون صورت گیرد چرا که تبعیت از قانون به سود همه است. اصرار روی نحوه اجرای قانون به اشکال دیگر درست نیست. وقتی ۱۳ فدراسیون از قانون تبعیت کردند و وزارت ورزش هم پیگیر است باید در فوتبال هم اجرا شود. وزارت ورزش باید این قانون را اجرا کند و این عین عدالت است.

قاضی‌زاده: تاج فوتبال را پایین‌تر از موضوع گوشت می‌داند

از دوستان دعوت می‌کنم خودشان داوطلبانه و با سر بالا قانون را اجرا کنند

او در پایان تصریح کرد: از دوستان دعوت می‌کنم خودشان داوطلبانه و با سر بالا قانون را اجرا کنند تا نام‌شان در افکار عمومی به خوبی برده شود. هیچ اتفاقی هم نمی‌افتد. ۱۳ رئیس با سوابق طولانی مدیریتی از این قانون تبعیت کردند. علیرضا رحیمی، رئیس سابق فدراسیون هندبال، نایب رئیس شورای المپیک آسیا و چهل سال در ورزش کشور بود. او با سری بالا استعفا کرد. نمونه‌های دیگر هم زیاد هستند، ۱۳ فدراسیون قانون را اجرا کردند و همه تجارب زیادی داشتند. مدیران آن‌ها مردانه گفتند خداحافظ.


بیشتر بخوانید: قانون منع به کار گیری بازنشستگان درست اجرا نمی‌شود/ برخی به ظاهر بازنشسته شدند، اما پاداش‌های نجومی را با عنوان دیگری می‌گیرند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی حقیق.....
۱۶:۰۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
چرا کسانی همچون تاج و کفاشیان و ساکت و.. اینگونه به این میز و صندلی فدراسیون فوتبال چسبیده اند که هیچ گونه نمی شود آنها را جدا کرد . مگر در این فوتبال چه خبر است . دست از سر این فوتبال بردارید ، مگر چه گلی به سر این فوتبال زده اید.افسوس
آخرین اخبار