سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عقب‌نشینی دموکرات‌ها از هشدار دادن به رژیم صهیونیستی درباره الحاق کرانه باختری

سناتور‌های دموکرات آمریکا از هشدار دادن به رژیم صهیونیستی در خصوص تبعات الحاق یکجانبه کرانه باختری به سرزمین‌هاس اشغالی عقب‌نشینی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی جوئیش اینسایدر، دموکرات‌های سنای آمریکا از هشدار خود به رژیم صهیونیسی درباره تبعات الحاق یکجانبه بخش‌هایی از کرانه باختری و پایان یافتن حمایت دو حزبی در آمریکا از تل‌آویو، عقب نشینی کردند و با لحنی تعدیل آمیز اعلام کردند از اجرای طرح الحاق حمایت نمی‌کنند.

کریس وان هولن، سناتور دموکرات مریلند، تیم کین، سناتور دموکرات ویرجینیا و کریس مورفی، سناتور دموکرات کنتیکت، نامه‌ای را که لحن آن تعدیل شده بود را به دفاتر سنا ارسال کردند. این سناتورها در نامه خود از موضعشان در پیش نویس اولیه نامه شان که در آن هشدار داده بودند الحاق کرانه باختری به حمایت دو حزبی از رژیم صهیونیستی پایان می‌دهد، عقب نشینی و صرفا اعلام کردند با اقدامات یکجانبه در مورد الحاق مخالف هستند.

در نامه اول خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و بنی گانتس، رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی هشدار داده شد: اگر طرح الحاق یکجانبه را پیش ببرید ما نمی‌توانیم از این اقدام حمایت کنیم و متاسفانه نتیجه می‌گیریم اسرائیل دیگر برای حمایت دو حزبی که کنگره چندین دهه ارائه کرده است، ارزش قائل نیست.

در نسخه جدید این نامه آمده است: اگر طرح الحاق را پیش ببرید ما از این اقدام حمایت نمی‌کنیم. این رویکرد همسو با سیاست قدیمی آمریکاست که با اقدامات یکجانبه هر طرفی در این مناقشه مخالف است. پیگیری یک راه حل عملی و مبتنی بر مذاکره برای تضمین ارزش‌های دموکراتیک مشترک و حمایت دو حزبی پایدار از اسرائیل در کنگره ضروری است.

در نسخه اول نامه همچنین آمده بود که این اقدام تعهد به امنیت رژیم صهیونیستی و ارزش‌های مشترک بین دو طرف را «تهدید» می‌کند. در نسخه جدید این نامه واژه «تهدید» به «تضعیف» تغییر کرده است. در نسخه به روز شده این نامه همچنین به جای «تشکیلات خودگردان» از «فلسطینی ها» استفاده شده است.

تا روز پنجشنبه، پیش نویس اصلی نامه به امضای ۱۰ سناتور از جمله وان هولن، کین و مورفی رسیده بود. این نامه به منظور امضا برای سناتور بن کاردین از مریلند نیز ارسال شده، اما او گفت این نامه را امضا نمی‌کند و فکر نمی‌کند تفرقه در آمریکا در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی مفید باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.