رئیس‌جمهور روسیه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری تاس از کارآمدی تحریم‌ها علیه این کشور در راستای پیشرفت داخلی سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری تاس اعلام کرد: برآورد‌های مختلف نشان می‌دهد تحریم‌های خارجی ۵۰ میلیارد دلار به ما ضرر رسانده، اما ما موفق شدیم با راهکار‌های مختلف این زیان را جبران کنیم.

وی ادامه داد: این میزان از ضرر بسیار چشمگیر است، اما اعمال تحریم‌ها موجب شد ما از مغز‌مان بیشتر استفاده کنیم. روسیه بعد از تحریم‌ها، تمرکز خود را بر جایگزینی اقلام وارداتی و تولید بومی این اقلام و فناوری‌هایی قرار داد که پیشتر نداشتیم یا نادیده گرفته و یا از دست دادیم.

پوتین افزود: ما همه این صنایع (تحریم‌شده) را از نو بازسازی کردیم و اکنون قطعاً از سود آن بهره‌مند می‌شویم؛ تنوع (محصولات) اقتصاد ما بیشتر شده و بهتر با اولویت‌ها برخود می‌کنیم.

رئیس‌جمهور روسیه در پایان تاکید کرد: اقدامات ضدتحریمی صنعت کشاورزی ما را تقویت و زنجیر‌های بازار داخلی ما را آزاد کرد.(مثلا) هیچ کسی تصور نمی‌کرد ما این حجم از گندم را تولید و نیاز‌های خود را تأمین کنیم و به بزرگترین صادرکننده این محصول تبدیل شویم.

از سال ۲۰۱۴ که الحاق کریمه به روسیه با برگزاری رفراندوم صورت گرفت، آمریکا و اتحادیه اروپا چندین دور تحریم علیه مسکو اعمال کردند، زیرا کشور‌های غربی و اوکراین آن همه‌پرسی را به رسمیت نشناختند. اما روسیه هرگونه دخالت در امور اوکراین را رد کرده و تاکید دارد که همه‌پرسی سال ۲۰۱۴ مطابق قوانین بین‌المللی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
اینو بهش می گن رئیس جمهور.
آخرین اخبار