سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازنشستگی پیش از موعد یکهزار و ۷۸۳ کارگرلرستانی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: درخواست بازنشستگی پیش از موعد یک هزار و ۷۸۳ کارگر مشاغل سخت و زیان‌آور استان در سال گذشته تایید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: درخواست بازنشستگی پیش از موعد یک هزار و ۷۸۳ کارگر مشاغل سخت و زیان‌آور استان در سال گذشته تایید شد.

علی آشتاب افزود: از تعداد ۲ هزار و ۳۴۸ درخواست مطرح شده در کمیته بدوی و تجدید نظر، یک هزار و ۷۸۳ درخواست مورد تایید قرار گرفت و برای اقدام‌های بعدی به سازمان تامین اجتماعی ارسال شد.

او  اظهار داشت: همه کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان آور با ۲۰ سال سابقه کار متوالی و یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب می‌توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند تا تقاضای آن‌ها در کمیته‌های تخصصی بدوی و تجدید نظر مرتبط با مشاغل سخت و زیان آور مورد بررسی قرار گیرد.

او ادامه داد: برای رسیدگی به پرونده متقاضیان بازنشستگی بیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور در سال ۹۸، کمیته بدوی بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان آور با تشکیل ۳۶ نشست و کمیته تجدید نظر مربوطه با ۱۳ جلسه نسبت به بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان آور اقدام کرد.

آشتاب گفت: بنا برقانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور، کارگران بیمه شده‌ی این مشاغل که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آن‌ها وارد شود می‌توانند تقاضای بازنشستگی دهند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: ایمنی و بهداشت کار کارگاه‌های مختلف توسط بازرسان به صورت دوره‌ای و زمان بندی شده مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرد و موارد لازم تذکر داده می‌شود بنابراین کارفرمایان کارگاه‌های مختلف مکلف و موظف به ایمن سازی محیط کار و رعایت آیین نامه‌های مرتبط هستند.

مشخصات ۱۲۵ هزارکارگر بیمه شده در لرستان ثبت شده است.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.