سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهیا شدن زمینه ورود شرکت‌های فعال در حوزه آی تی

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کرمانشاه گفت : باید زمینه ورود شرکت‌های فعال استان در حوزه آی تی را به بازار سرمایه مهیا کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛محمدرضا علیخانی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کرمانشاه با اشاره به ظرفیت قابل توجه شرکت‌های فعال در حوزه IT برای ورد به بازار سرمایه، گفت : این شرکت‌ها به واسطه زودبازده بودن، در صورت ورود به بورس می‌توانند بازدهی بسیار خوبی داشته باشند و با جذب نقدینگی کسب و کارهایشان را توسعه دهند.

او گفت : از دو ماه قبل که بورس ما اینقدر رشد نکرده بود، موضوع ورود شرکت‌های فعال استان در حوزه IT را به بازار سرمایه پیشنهاد دادیم و پیگیری‌هایی کردیم تا زمینه لازم برای این امر فراهم شود. حتی کارگروهی هم در این زمینه تشکیل شد، اما هنوز نتیجه‌ای به دست نیامده است.

علیخانی با بیان اینکه در تمام کشور شرکت‌های IT محور کمتر در بازار سرمایه حضور دارند، افزود: در استان کرمانشاه نیز کمتر به این موضوع پرداخته شده و هیچ یک از شرکت‌های IT محور استان در بورس حضور ندارد.

او فراهم شدن فرصت حضور شرکت‌های فعال در حوزه IT در بازار سرمایه را ضروری دانست و ادامه داد: با این کار علاوه بر تقویت شرکت‌های IT محور و افزایش نقدینگی آنها، زمینه اشتغالزایی بیشتری هم فراهم می‌شود.

رئیس نظام صنفی رایانه‌ای کرمانشاه در ادامه به ظرفیت صادرات خدمات IT در ایام شیوع بیماری کرونا اشاره و افزود: با شیوع کرونا، نیاز دنیا به خدمات آنلاین و غیرحضوری و برنامه‌های مرتبط با آن بسیار زیاد شده و نباید چنین فرصتی را از دست بدهیم.

علیخانی با بیان اینکه در گذشته نیز صادرات خدمات IT و خصوصا طراحی اپلیکیشن‌ها از سوی برخی شرکت‌های کرمانشاه با جدیت دنبال شده، گفت: شرکت‌هایی داریم که برنامه‌های طراحی شده توسط آن‌ها به خوبی در دنیا فروش می‌رود، اما اکنون باید شرایطی فراهم شود که تعداد بیشتری از این شرکت‌ها بتوانند در زمینه صادرات خدمات IT فعالیت داشته باشند.

او ادامه داد: برای این منظور هم خود شرکت‌ها باید به سمت خلاقیت و نوآوری حرکت کنند و هم زیرساخت‌ها برای فعالیت بیشتر آن‌ها فراهم شود.

 علیخانی،گفت: هم اکنون ۱۶۰ شرکت در زمینه IT با ۳۴۰۰ عضو بیمه شده فعال در کرمانشاه داریم که از این شرکت‌ها ۱۰ تا ۱۲ مورد صادرات خدمات IT هم انجام می‌دهند .

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.