سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مطرح کرد؛

مردم با این قیمت‌ها خودرو نخرند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت:بازار فعلی خودرو کاذب است و توصیه می‌کنم مردم با این قیمت‌ها خرید نکنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت خصوصی سازی گفت: اصل ۴۴ قانون اساسی برای نظارت بهتر بر واگذاری‌ها و همسو شدن با سیاست‌های نظام اقتصادی کشور تصویب شد. همزمان با تصویب اصل ۴۴، کمیسیون ویژه‌ای برای آن تدارک دیده شد که این کمیسیون در مجلس‌های هشتم، نهم و دهم چندین بار این اصل را مورد اصلاح قرار داد.

او ادامه داد: آسیب شناسی و اصلاح اصل ۴۴ انجام و تغییراتی در خصوص نحوه واگذاری‌ها و ... در آن اعمال شد؛ عدم اهلیت، نحوه نادرست قیمت گذاری و عدم انجام تعهدات سه عامل اصلی در خصوصی سازی‌هایی نادرستی بوده، در مقابل شرکت‌هایی را هم داشتیم که پس از خصوصی شدن با وضعیت بهتری در حال ادامه فعالیت هستند.

این نماینده مجلس با اشاره به خصوصی‌سازی باشگاه‌های ورزشی پرسپولیس و استقلال گفت: این موضوع چندین بار مطرح شده، اما هر بار به یک دلیل به نتیجه نرسید، آخرین آن به دلیل عدم انضباط مالی بود که در دو سال اخیر با ورود موسسه حسابرسی شفاف شده، بررسی کردیم راه‌های درآمدزایی باشگاه‌ها در دنیا چگونه است، باشگاه‌ها خارجی به اندازه شرکت‌های تجاری درآمد دارند، اما باشگاه‌های در ایران وابسته به یک شرکت یا دولت هستند.

فولادگر ادامه داد: راه‌های درآمدی از سوی مرکز پژوهش‌ها مشخص شد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها حق پخش است که به دلیل ملی بودن صدا و سیمای ما تاکنون از این طریق درآمدزایی نشده، برای اولین بار در بودجه ۹۹ مصوب کردیم تلویزیون حق پخش را به سازمان لیگ پرداخت کند.

او افزود:مشکلاتی که در مسیر خصوصی دو باشگاه مطرح کشور بوده را بررسی کرده‌ایم و جلساتی هم با حضور مسؤولان باشگاه‌ها، وزارت ورزش، سازمان بورس و سازمان خصوصی‌سازی برگزار شده و فکر می‌کند سال ۹۹ واگذاری این دو باشگاه انجام می‌شود.

این نماینده مجلس در خصوص آشفتگی بازار خودرو گفت: ساماندهی صنعت خودرو پس از یک سال رفت و برگشت در حال نهایی شدن است که امیدوارم نمایندگان مجلس یازدهم پیگیر آن باشند؛ بازار فعلی خودرو کاذب است و توصیه می‌کنم مردم با این قیمت‌ها خرید نکنند، معتقدم صنعت خودرو نیاز به اصلاح ساختار دارد، نه خصوصی است و نه دولتی به همین دلیل نه رقابت پذیر است نه پاسخگو؛ گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان آماده شده و امیدوارم تا ۳۱ اردیبهشت که آخرین روز مجلس است فرصت طرح در مجلس را پیدا کند.

فولادگر در خصوص وضعیت آب اصفهان گفت: در سال‌های اخیر اقدامات بسیاری از سوی نمایندگان استان اصفهان برای حل بحران آب رقم خورد و بیشترین تمرکز نمایندگان بر این مسئله بود. نتایج این اقدامات، احداث ستاد احیا و ساماندهی زاینده روز و کارون زیر نظر معاون اول رئیس جمهور بود.

اور تصریح کرد: از دیگر نتایج پافشاری نمایندگان استان بر حل مشکلات آب، ساماندهی طرح دوم آبرسانی اصفهان بود که در بودجه سال ۹۹ هم ردیف بودجه ۱۰ میلیارد تومانی برای آن در نظر گرفته شده است؛ هر چند میزان این بودجه در مقایسه با عظمت این پروژه کم است، اما همین نشان دهنده توجه دولت به مشکلات کم آبی استان است ضمن اینکه در مفاد این طرح اجازه مشارکت با بخش خصوصی به مدیران استانی داده شده است.

او با اشاره به اینکه متوسط اشتغال در استان کمتر از متوسط کشور است ادامه داد: استان اصفهان ازنظر فرصت‌های اشتغال‌زایی یکی از استان‌های با ظرفیت بالای کشور است، اما مشکلات تولید و فضای کسب و کار و تعدیل نیرو و همچنین مهاجرت پذیر بودن استان سبب افت اشتغال‌زایی شد. همچنین سرمایه‌گریزی به معنای سرمایه‌گذاری افراد ساکن استان اصفهان در استان‌های دیگر یکی دیگر از مشکلاتی است که گریبانگیر استان است که می‌تواند دلایل مختلفی از جمله کمبود آب در استان یا مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوا داشته باشد.
 
 
انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.