سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحقق جهش تولید، با برنامه توسعه کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : به منظور تحقق جهش تولید، برنامه توسعه کشاورزی استان تدوین شده است و به همین منظور تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این بخش بکارگیری خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : در برنامه افزایش تولیدات، توسعه کشاورزی استان در دستورکار قرار دارد و در این راستا برنامه ریزی لازم انجام شده است.

او سپس با اشاره به اولویت‌های سازمان در شرایط حاضر گفت : مدیران جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها می‌بایست به موضوع برداشت محصولات زراعی بویژه در مناطق گرمسیری توجه نموده و تمهیدات لازم را بیاندیشند.

او به موضوع مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی اشاره کرد و افزود: بی تردید با توجه به سال جهش تولید، حفاظت از تولیدات کشاورزی امری مهم و ضروری است.

حاتمی به موضوع ساخت و ساز‌های غیر مجاز اشاره کرد و گفت: پیشگیری از ساخت و ساز‌ها اولویت اول سازمان است و بحث قهریه قطعا اولویت اول سازمان به حساب نمی‌آید، چون هزینه بر است.

حاتمی آنگاه به روند شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: با توجه روند شیوع چند روزه اخیر این بیماری در کشور، مدیران مجموعه می‌بایست پروتکل‌های بهداشتی را به نحو مطلوب در محل کار رعایت کنند.

او موضوع توسعه گلخانه‌ها را مد نظر قرار داد و افزود: علی رغم تلاش‌های صورت گرفته طی سال ۹۸، عقب ماندگی‌های این مهم آنگونه که باید جبران نشد.

حاتمی با پرداختن به شعار جهش تولید گفت: می‌بایست مدیران مجموعه برای حصول و تحقق شعار سال فعالیت‌های خود را چند برابر نمایند و بیش از گذشته در محل کار حضور داشته باشند.

او به دقت در صدور مجوز‌ها اشاره کرد و افزود: مجوز فعالیت‌ها می‌بایست منطبق بر قانون و همراه با نظارت باشد.

رئیس سازمان آنگاه به ضرورت توجه به تشکل‌های بخش کشاورزی پرداخت و گفت: باید از ظرفیت تشکل‌های بخش کشاورزی به نحو احسن بهره ببریم و تشکل‌ها را تقویت نمائیم.

حاتمی سپس به موضوع عضویت کشاورزان در نظام صنفی پرداخت و از مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها خواست بستر لازم را برای عضویت کشاورزان در این تشکل فراهم نمایند.

او از مدیر نظام صنفی استان درخواست نمود، در بحث صدور پروانه‌ها دقت نظر کامل بعمل آید.

 حجت الاسلام و المسلمین حسینی مقدم مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سازمان با تبریک ایام ماه مبارک رمضان گفت: امید آن داریم همکاران سازمان از فیوضات این ماه برخوردار شوند.

حسینی مقدم با اشاره به همراهی کارکنان سازمان جهت کمک به نیازمندان در طرح احسان جهاد افزود: امیدواریم در مرحله دوم طرح که طی ماه رمضان انجام خواهد شد شاهد همراهی بیشتر کارکنان سازمان جهت اجرای طرح مواسات مومنانه باشیم.

 خانی معاون تولیدات دامی سازمان به ارائه گزارشی از توزیع نهاده‌ها پرداخت و گفت: تمام تلاش همکاران تولیدات دامی آن است که با بررسی‌های دقیق کارشناسان امر، نهاده‌ها به شکل مطلوب و عادلانه در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد.

 معاون تولیدات گیاهی سازمان به موضوع توسعه گلخانه‌ها، کنترل بیماری‌ها و آفات، ثبت آمار کشت در سامانه پهنه بندی، توجه به پیام‌های سامانه پاد، مبارزه با زنگ زرد و سم پاشی علیه سنک کلزا پرداخت.

مدیر حفظ نباتات سازمان به موضوع مبارزه با آفت سن غلات اشاره کرد و گفت: سطح مبارزه با سن مادر نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد رشد نشان می‌دهد.

او سطح مبارزه با علف‌های هرز در سطح استان را ۴۸۴ هزار هکتار بر آورد کرد و گفت: سطح مبارزه با علف‌های هرز نسبت به سال گذشته ۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

شریفی سپس از مدیران شهرستان‌ها درخواست نمود توجه لازم را به موضوع بیماری‌های گیاهی و سنک کلزا مبذول نمایند.

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.