صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در گفتوگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه ایده حذف پل حافظ در شورای ترافیک مطرح شده و رأی مثبت گرفته است، گفت: هنوز موضوع حذف پل قطعی نیست.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به مطالعات انجام شده برای حذف پل حافظ گفت: تنها خیابان اصلی در مسیر پل حافظ، خیابان طالقانی است که خودروها پس از عبور از آن، پشت چراغ قرمز تقاطع کالج قرار میگیرند.
او تصریح کرد: این پل کیفیت خیابان حافظ را تحت تأثیر قرار داده و نگهداری آن هم هزینهای حدود ۳۰ میلیارد تومانی دارد که با توجه به بهره ترافیکی آن، هزینه فوق به صرفه نیست.
صبوری دیلمی با بیان اینکه این پل پیش از انقلاب برای مقابله با ترافیک شدید محدوده مرکزی تهران احداث شد، تصریح کرد: بعد از انقلاب با اجرای طرح ترافیک، سهم این پل در کاهش ترافیک محدوده مرکزی به حداقل رسید.
بیشتر بخوانید: چمران: مخالف جدی اجرای محدودیتهای ترافیکی هستم/ فاجعه شیوع کرونا با اجرای طرح ترافیک
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه مسئله اصلی این گونه پلها، ایمنی است، گفت: پلهایی مانند حافظ، کریمخان و گیشا که برچیده شد، با تکنولوژی ۴۰ سال پیش و برای کارکرد موقتی ساخته شده بودند و بزرگترین اشکالشان هم این است که پی عمیقی ندارند.
او با بیان اینکه پل کریمخان پارسال با هزینه ۱۴ میلیارد تومانی تعمیر شد، گفت: بررسیهای ترافیکی نشان میدهد، نبود پل حافظ بهتر از بودن آن است، ضمن اینکه نسبت به ۳۰ میلیارد تومان هزینه تعمیر، بهره ترافیکی ندارد.
صبوری دیلمی خاظرنشان کرد: در حال حاضر به خاطر شرایط کرونایی و نقشی که این پل در نبود طرح ترافیک برای بهبود ترافیک دارد، عملیات جمع آوری را شروع نمیکنیم.
این تصمیم شورای ترافیک در حالی اتخاذ شده که این روزها نبود جای پارک نفس رانندگان را برای یافتن جای پارک بریده و فضای زیرین پل حافظ، سالها به عنوان مکانی امن و به دور از ایجاد ترافیک برای پارک خودروها بوده است.
حذف این پل در آینده برای تعداد انبوه خودروهای مراجعین دانشگاه امیرکبیر و ساختمان قوه قضاییه که در سمت دیگر پل قرار دارد، مشکل نبود جای پارک به وجود خواهد آورد. همچنین توقفهای مکرر خودروها به خاطر پیاده و سوار کردن مسافر در مقابل دانشگاه امیرکبیر نیز ترافیک زائد به وجود میآورد.
انتهای پیام/