سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گربه پالاس گونه نادر حیات وحش گناباد

رئیس اداره محیط زیست گناباد گفت: یکی از مهم‌ترین گونه‌های نادر این شهرستان گربه پالاس است که در مناطق حفاظت شده محیط زیست گناباد سالی چند بار، مشاهده می‌شود.

محمد یوسف نژاد رئیس اداره محیط زیست گناباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: گربه پالاس به علت این که در کشور کمیاب است و دیدنش به ندرت اتفاق می‌افتد یکی از گونه‌های نادر در این منطقه به شمار می‌رود.
 
او افزود: در گناباد دو منطقه حفاظت شده هلالی به مساحت ۱۲۰ هزار هکتار و هنگام به مساحت ۳۳ هزار هکتار وجود دارد که گونه‌های مختلف حیات وحش در آن زیست می‌کنند.
 
 
رئیس اداره محیط زیست گناباد ادامه داد: انواع گونه‌های پرندگان شامل کبک تیهو و پرندگان شکاری و پستانداران شامل کل بز قوچ، میش و آهو و همچنین گوشتخوارانی همچون گرگ و کفتار در این مناطق زندگی می‌کنند.
 
 
یوسف نژاد با بیان این که در گناباد، دو منطقه شکار ممنوع هنگام به مساحت ۷۷ هزار هکتار و منطقه سر کوهک به مساحت ۱۳۳ هزار هکتار وجود دارد، بیان کرد: حفاظت کامل از گونه‌های حیات وحش در این مناطق توسط محیط بانان انجام می‌شود و در صورت شکار یکی از گونه‌ها مثل آهو، شکار چی علاوه بر مجازات حبس به پرداخت ۲۵ میلیون تومان جزای نقدی نیز محکوم می‌شود.
 
 
او تصریح کرد: با توجه به بیماری وحوش که در سال قبل مشاهده شده بود، خوشبختانه به علت انجام پروتکل‌های بهداشتی و مراقبت از آن ها، این بیماری از بهمن ماه کنترل شد و تا کنون هیچ تلفاتی مشاهده نشده است.
 
 
رئیس اداره محیط زیست گناباد تاکید کرد: با توجه به وضعیت گرم و خشک آب و هوای شهرستان گناباد، امسال خوشبختانه مشکل خاصی برای تغذیه وحوش نداریم، در سال‌های قبل در منطقه هنگام کمبود آب داشتیم که امسال به لطف و باران‌های الهی این مشکل هم رفع شده است.
 
انتهای پیام// ح.ت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.