سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضویت۱۲۰دانشجو به پویش دانشجویی مقابله با کرونا

۱۲۰ دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پویش دانشجویی مقابله با کرونا به عضویت در آمده اند.

دکتر محمد باقر خادم عرفان معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: بیش از ۱۲۰ دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به پویش دانشجویی مقابله با کرونا پیوسته‌اند.

او تهیه بیش از ۷۰ کلیپ، اینفوگرافیک و انیمیشن توسط اعضای توانمند مفدا کردستان زیر نظر مدیر مفدا و مرکز سلامت دانشگاه خبر داد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کردستان، دانشجویان اینترنی و دستیاران تخصصی در خط مقدم مبارزه با کرونا در بیمارستان‌های سنندج حضور فعال داشته‌اند.

عرفان اذعان کرد: مسابقات و نظرسنجی‌ها در کانال مفدا با مشارکت فعال دانشجویان و مخاطبین مفدا کردستان برگزار شد.

او با بیان اینکه اخبار مهم کانال در صفحه اینستاگرام مفدا کردستان ۲ هزار و ۴۲۰ دنبال کننده دارد، افزود: بیش از ۲۰۰ خبر کوتاه و بلند آموزشی و فرهنگی با موضوع کرونا در سایت و کانال خبری مفدا کردستان بارگذاری شده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به تشکیل کمپین‌های دانشجویی جهت کمک رسانی و آموزش‌های بهداشتی به مناطق حاشیه‌ای و کم درآمد، عنوان کرد: آموزش‌های داوطلبانه و حضوری دانشجویان به مردم روستا‌ها از دیگر اقدامات است.

عرفان بیان کرد: مفدا با اساتید، هیات علمی دانشگاه و همچنین مشارکت فعالانه بیش از ۱۵ نفر اعضای هیات علمی دانشگاه با مفدا کردستان برای ارسال و اشتراک توصیه‌های بهداشتی کرونا و توضیح ایمنی شغل، همکاری همه جانبه دارد.

او با اشاره به افزایش تعداد بازدید‌ها از کلیپ‌های آموزشی کانال مفدا و استفاده کانال‌های وزارت و کانال‌های مختلف شهری و روستایی از پست‌های آموزشی این کانال، گفت: استفاده از توانمندی‌های دانشجویان و خبرنگاران مفدا کردستان در راستای افزایش اطلاع رسانی در سطح استان و استان‌های مجاور بصورت مجازی از جمله فعالیت‌های این معاونت است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به تهیه کلیپ آموزشی کرونا به زبان‌های انگلیسی و کردی برای دانشجویان بین الملل، ادامه داد: پوشش اخبار فرهنگی استان و واحد‌های زیر مجموعه دانشگاه پیرامون ویروس کرونا، همکاری کانال مفدا با مرکز تحقیقات و عوامل اجتماعی موثر بر سلامت دانشگاه برای طرح‌های پژوهشی و انتشار آن در کانال مفدا و اطلاع رسانی به مردم از جمله اقدامات است. وی از همکاری مداوم مفدا کردستان با معاونت آموزشی و پژوهشی همه دانشکده‌ها با بارگذاری اطلاعیه‌های دانشگاه خبر داد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه گفت: در این ایام کرونایی کمک و همیاری بیش از ۵۰ دانشجوی بسیجی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با کادر درمان بیمارستان‌ها از طریق تهیه ۵۰۰ دست لباس، ۱۰ هزار ماسک، پنج هزار عدد شیلد و ۱۶ هزار لیتر مایع ضدعفونی کننده، قابل تقدیر و ستایش است.

عرفان با اشاره به همراهی دانشجویان در ضد عفونی معابر شهری با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان گفت: دانشجویان در نظارت بر عرضه مواد ضدعفونی کننده و لوازم بهداشتی با سازمان غذا و دارو و تعزیرات مشارکت چشمگیری داشته‌اند.

او افزود: دانشجویان در پاسخ گویی به سوالات مردمی به صورت شبانه روزی در سامانه ۴۰۳۰ از روز نخست راه اندازی این سامانه مشارکت فعال داشته‌اند.

او عنوان کرد: ترجمه بیش از ۳۰ مقاله از سایت‌های معتبر، طراحی اینفوگرافیک و ساخت چهار انیمیشن و بیش از ۲۰ کلیپ در موضوع‌های مختلف سلامت، بهداشت و فرهنگی توسط دانشجویان مفدا و کانون سلامت دانشگاه در راستای ارتقاء سطح فرهنگ آگاهی و دانش سلامت جسمی، روانی و رفتاری جامعه در این مدت صورت گرفته است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از حضور حراکثری دانشجویان دانشگاه در کانال مفدا کردستان خبر داد و اذعان کرد: اعضای کانال مفدا کردستان به چهار هزار و ۵۳۶ نفر افزایش یافته است.

عرفان در ادامه از کادر درمان و بهداشت به وسیله ایجاد کمپین‌های دانشجویی، تدوین و تهیه برنامه جمعه هنری با مفدا در راستای قدردانی و رساندن پیام‌های مردمی به کادر زحمتکش درمان و بهداشت تشکر کرد.

او در پایان با بیان اینکه خبرنگاران کمیته مفدا کردستان به ۵۱ نفر افزایش یافته است، اظهار داشت:کلاس آموزش اصول خبرنویسی برای اعضای جدید بصورت آنلاین برگزار شده است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.