سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمونه گیری برای شناسایی بیماران کرونایی از مراکز توان‌بخشی اهواز  

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خوزستان از نمونه گیری ۱۸۰ مورد مراکز توان‌بخشی معلولان و سرای سالمندان در شرق و غرب اهواز خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمد علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خوزستان گفت: طرح ضربتی تشدید نظارت‌ها و پیشگیری از گسترش کرونا ویروس  در قالب ۱۰۰ تیم گشت و بازرسی با همکاری فرمانداری، نیروی انتظامی، کارشناسان سازمان صمت، مرکز بهداشت غرب و شرق اهواز در حال اجراست.

او افزود: از ۱۵ اردیبهشت‌ماه امسال تیم‌های بهداشت محیط و حرفه‌ای و مبارزه با بیماری‌ها در اهواز و شهرستان‌های با تعداد موارد بالای مبتلایان به کرونا انجام شده است.

علوی ادامه داد: کارشناسان بهداشت به اماکن و محل‌هایی که اهمیت بالایی از نظر بیماریابی دارند، نظیر اصناف و مشاغل مرتبط با کسب‌وکار، کارگاه‌های تولیدی و صنعتی، کارگاه‌های با جمعیت زیر ۲۰ نفر، مراکز نگهداری سالمندان، معلولان و کمپ‌های معتادان متجاهر، مراکز گذری و زندانیان، مراجعه و بر اجرای موارد مطروح در دستورالعمل‌های کشوری نظارت می‌کنند.

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خوزستان تصریح کرد: در اهواز بیش از ۶۳۴ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازرسی قرار گرفت و ۲۰ واحد صنفی متخلف که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکرده‌اند، پلمپ شدند و ۱۵ مورد اخطاریه بهداشتی برای اصناف متخلف صادر شده است.

این مقام مسئول گفت: با همکاری بسیج ادارات و نظارت کارشناسان بهداشت حرفه‌ای، تعداد ۱۸ اداره، سازمان و ارگان دولتی مستقر در اهواز، برنامه سالم‌سازی را برای ۶۲۰ کارمند خود اجرا کردندو در زمینه پیگیری و مراجعه به منزل بیماران کرونا مثبت در قالب تیم مراقبتی و ضدعفونی، در یک طرح ضربتی به‌صورت فعال و با مراجعه به مراکز گذری و محل‌های معتادان متجاهر اقدام به نمونه‌برداری از ۱۸۲ نفر در سطح شهرستان اهواز شد و ۱۸۰ نمونه به صورت فعال از مراکز توان‌بخشی معلولان و سرای سالمندان از سوی کارشناسان مراکز بهداشت اهواز شرق و غرب گرفته شده است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.