سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با هدف کاهش آسیب های اجتماعی

استخدام محکومان جرایم غیرعمد در یک کارخانه

با انعقاد تفاهم نامه ای با ندامتگاه درگز، قرار شده است محکومان جرایم غیرعمد ابتدا به عنوان کارآموز و سپس در قالب نیروی کار نخستین کارخانه تولید و فرآوری گیاهان دارویی درگز استخدام شوند.

 کیوان خالویی مدیر عامل کارخانه تولید و فرآوری گیاهان دارویی درگز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: در ابتدای امر تصمیم ما برآن بود که به دلیل تحریم‌های موجود این کارخانه در خارج از ایران ایجاد شود و از کشور مواد اولیه به کارخانه ارسال شود در عین حال شرکا بیشتر بر احداث کارخانه در داخل کشور اصرار داشتند و بنا شد استان مناسب این سرمایه گذاری را پیدا کنیم.

او افزود: در بررسی‌های صورت گرفته در سراسر کشور، خراسان رضوی از آن جهت که بیشترین میزان تولیدات گیاهان دارویی در سال‌های اخیر را به خود اختصاص داده بود بهترین گزینه و از میان شهرستان‌های استان، درگز به دلیل داشتن منابع آبی مناسب، اقلیم مناسب به عنوان بهترین مکان برای تولید و فرآوری گیاهان دارویی انتخاب شد . ساخت و بهره برداری از این کارخانه در تیر ماه امسال به پایان می‌رسد.

مدیر کارخانه تولید و فرآوری گیاهان دارویی ادامه داد: هدف ما از کشت و فرآوری گیاهان دارویی، صادرات آن به کشور‌های خارجی از جمله ترکیه، روسیه، آلمان و سایر کشور‌های اروپایی است.

خالویی بیان کرد: طرح‌های آزمایشی کشت گیاهان دارویی در درگز موفق بوده است و میزان برداشت محصولات نسبت به سایر مناطق استان نیز بیشتر  و همچنین گیاهان تولید شده در شهرستان از لحاظ اسانس دارای کیفیت بهتری است.

او تصریح کرد: تا کنون ۴۰ نفر به صورت ثابت در مجموعه ما استخدام شده اند و پیش بینی می‌شود از اوایل تابستان و آغاز کار بیش از دو هزار روز نفر جذب شوند. در راستای جذب نیرو با ندامتگاه درگز توافقنامه‌ای تنظیم شده که از پتانسیل و توانمندی افرادی که سهوا و بصورت غیرعمد مرتکب خطا شده و دارای سوء سابقه هستند بعنوان قشر آسیب دیده جامعه استفاده شود.
 
انتهای پیام//م.م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.