سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طراحی زیرساختهای گردشگری غار کتله خور زنجان انجام می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در خصوص طراحی زیرساخت‌های گردشگری به منظور جذب گردشگر و افزایش ماندگاری آن‌ها در غارکتله خور شهرستان خدابنده خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ امیر ارجمندبا اعلام این خبر گفت: توسعه گردشگری در غار کتله خور نیازمند توسعه زیرساخت‌های آن است که یکی از مهمترین برنامه‌های عمرانی این اداره کل در خصوص نگاه ویژه به این غار است که در این خصوص طراحی زیرساخت‌های گردشگری در فاز یک و دو انجام می شود.

ارجمند افزود:بررسی دید و منظر از بیرون و داخل سایت، بررسی راه‌های ارتباطی همجوار و دسترسی منتهی به سایت، بررسی تاسیسات و تجهیزات موجود در سایت و محیط همجوار، بررسی ضوابط معماری، و میراث فرهنگی در طرح، بررسی اراضی موجود در سایت و محوطه همجوار و ارائه نقشه‌های معماری از وضع موجود با جزئیات و عکسبرداری، پرسپکتیو‌های مناسب پرداخته می­ شود. 

او گفت: بنابر این حفظ وضعیت موجود این زیرساخت‌ها ودر صورت امکان ارتقاء سطح کیفیت آن‌ها وسرمایه گذاری در این راستا در جهت جلب رضایت گردشگر در الویت خواهد بود.

غار کتله خور در ۱۵۵ کیلومتری جنوب زنجان، ۸۰ کیلومتری جنوب شهرستان خدابنده و ۱۷۳ کیلومتری شمال همدان، در نزدیکی شهر گرماب واقع شده است. مسیر متداول برای بازدید از این جاذبه طبیعی، جاده زنجان به خدابنده (قیدار) در امتداد زرین آباد به گرماب است.
 
انتهای پیام/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.